Csökkent a gumiszervizek forgalma a tavaszi lezárások idején, harmaduk pedig még ennél is gyengébb eredményre számít az őszi szezonban - áll az Apollo Vredestein Kft. kutatásában, melynek keretében hazai gumiszervizeket kérdeztek tapasztalataikról.

Párhuzamosan a vásárlókat is megkérdezték, többségük sem az árakban, sem a kiszolgálás sebességében nem számít változásra, pedig ez utóbbit - a pontos, várakozás nélküli gyors munkát - tartják az egyik legfontosabbnak a fertőzés elkerüléséhez.

QP | Quality Placement

A járvány okozta kihívásokra a műhelyek is reagáltak. 35 százalékuk csak előzetes bejelentéssel fogadott ügyfeleket, több mint 80 százalékuk helyezett ki kézfertőtlenítőt, és közel ugyanilyen arányban tették kötelezővé a szabadban történő várakozást.

A gumisok számára azonban a legnagyobb kihívást az árképzés jelenti. A műhelyek közel fele számolt be arról, hogy annak ellenére nem emelt árat, hogy erre megítélésük szerint szükség lett volna.

A válaszadók 78 százaléka számolt be ugyanis arról, hogy csökkent a forgalma a tavaszi lezárások idején, miközben jellemzővé vált, hogy az autósok inkább az olcsóbb abroncsokat vették és szereltették fel az elmúlt időszakban.

Emellett kiesést jelent számukra az is, hogy a korábban megszokottnál többen vásároltak az interneten abroncsot, és ezeket vitték a műhelyekbe felszereltetni.

A téli átszerelési szezonra is a visszafogott várakozás a jellemző. A műhelyek harmada még a tavaszinál is gyengébb forgalomra számít.