Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Elsőként a Saballo termékkel kapcsolatban állapította meg a hivatal, hogy 2008 januárjától 2008. szeptember 10-ig jogsértő reklámot tettek közzé, amikor a vény nélkül megvásárolható készítményt nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatták be. A termékkel kapcsolatban arról tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a Saballo megelőzésre is szolgál, használatával hosszú távon biztosítható a jó közérzet és az időskori műtét is elkerülhető. A GVH a jogsértő reklám alkalmazása miatt egymilliós bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A termékkel később is voltak gondok, hiszen 2012 júniusa és 2012 októbere között egyrészt árakat összehasonlító reklámokban, másrészt az ajánlott fogyasztói ár feltüntetésével népszerűsítette a Saballo-t a TEVA, ám a fogyasztók több esetben a hirdetésekben megjelenő ajánlott fogyasztói árnál drágábban vagy más árkülönbséggel vásárolhatták meg a készítményt.

A GVH vizsgálata szerint probléma volt a Lactiv étrend-kiegészítőt népszerűsítő reklámokkal is, hiszen amíg ezekben betegség megelőzésére, gyógyítására vonatkozó állításokat fogalmazott meg a cég. Hirdetésekben arra hívta fel továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy a készítmény ellensúlyozhatja a rendszertelen étkezés és a stressz miatti hasi panaszokat és a rossz emésztés okozta fáradékonyságot, valamint erősítheti a természetes védekezőképességét. A GVH szerint a TEVA a fenti tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 3 millió forintos bírságot szabott ki.

Amit a TEVA vállalt

A vállalkozás arra is kötelezettséget vállalt, hogy 15 millió forintos költséggel edukációs kampányt indít, melynek során bemutatja a fogyasztók számára fogyasztói szemszögből, hogy mi a különbség az ajánlott árak és az alkalmazott fogyasztói árak között, valamint hogy mit jelent a fogyasztói átlagár-különbség, milyen formái ismertek az ár-összehasonlításnak, milyen adatokon alapulnak.

A TEVA vállalta továbbá, hogy a kampány során önálló honlapot készít, televíziós spotokat helyez el országos kereskedelmi és kábel televíziókban, valamint tájékoztató füzetet készít és terjeszt - elsősorban - gyógyszertárakban. A vállalkozás a fentieken kívül valamennyi vásárlónak, aki igazolni tudja, hogy a vizsgált időszakban az ajánlott fogyasztói árnál (1499 forint) magasabb összegért vagy a hirdetettnél kisebb árkülönbséggel vásárolta meg a Saballo 30x terméket, megtéríti az ajánlott és a tényleges ár, illetve árkülönbözetek közötti különbséget.

A Gazdasági Versenyhivatal közleménye szerint a TEVA Magyarország Zrt. vállalásainak elfogadásával és kötelezővé tételével biztosíthatónak látta a versenyhez fűződő közérdek védelmét és a megtörtént események fogyasztók számára történő kedvező korrigálását, ezért a kötelezettségvállalás elfogadásával megszüntette az eljárást, a vállalások teljesülését utóvizsgálatban ellenőrzi.