Elkészült a Kelenföld - Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának második üteme, a A Kelenföld és Tárnok között elvégzett korszerűsítési munkálatok kivitelezésének nettó összege 30,9 milliárd forint.

A 26 kilométeres Kelenföld-Tárnok vasúti vonalszakasz  rekonstrukciója során átépítették a kelenföldi, tárnoki és nagytétényi állomásokat, az albertfalvai, budafoki, Érd alsó és tétényligeti megállóhelyeket. Nagytétény állomás utasforgalmi szerepét a Kastélypark nevű új megállóhely veszi át. A szakaszon a meglevő vasúti pálya átépítése mellett új második vágányt alakítottak ki. Kelenföldön közvetlen aluljárós összeköttetés jött létre a peronokról a leendő 4-es metróhoz. Még idén üzembe helyezik a jegykiadó automatákat, a térfigyelő rendszereket, az interaktív információs oszlopokat is.

Az új pályaszerkezetnek köszönhetően a vonatok az eddig lassújelekkel, az óránként 40-60 kilométer sebességkorlátozással terhelt vonalon 120-160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a 15,4 milliárd forintos biztosítóberendezési munkálatok év végi befejezése után. A két szakaszban elvégzett felújítás eredményeképpen a gyors és IC vonatok 39 perc, a zónázó vonatok pedig az évekkel ezelőtti 1 óra 19 perc helyett 53 perc alatt teszik meg a Kelenföld-Székesfehérvár távolságot 2013 decemberétől. A menetidő 2016-tól tovább rövidülhet.

Völner Pál, a fejlesztési tárca államtitkára kifejtette: a Kelenföld-Székesfehérvár vasútvonal rekonstrukciója a jelenlegi uniós költségvetési időszak legfontosabb közlekedésfejlesztési beruházása Magyarországon. Az utazási idők lerövidülésével, a szolgáltatási szint növekedésével a vasút versenyképes alternatívája lehet a környezetet jobban terhelő közlekedési módoknak.

A közel 70 kilométer teljes Kelenföld - Székesfehérvár vonalszakasz korszerűsítése  javítja az elővárosi és régiók közti közlekedés feltételeit, gyorsítja a Velencei-tó és a Balaton térségének elérhetőségét. A Tárnok és Székesfehérvár között nettó 54,8 milliárd forint értékben felújított pályarészt tavaly decemberben adták át.