Az ellenzéki pártok ezúttal nem Tarlós István főpolgármestert, hanem a kormányt hibáztatják azért, mert úgy tűnik, a városvezetésnek korlátoznia kell a 3-as metró felújítási projektjét - tudósít a Magyar Nemzet. A lap úgy tudja már előterjesztés is készült arról, hogy az eredetileg tervezett közel 140 milliárd forint helyett csak 70 milliárdot fordítanának a beruházásra.

A csökkentést úgy érnék el, hogy az állomásokat nem újítanák fel, így azok továbbra is a 70-80-as évekbe vinnék vissza az utasokat. Tarlós holnap tart sajtótájékoztatót az ügyben, a kormány nem nyilatkozott a fejleményekről. Az ellenzék azért okolja a kormányt, mert az NFM állítólag közölte a főpolgármesterrel, hogy a 140 milliárdos keret túllépése esetén nem fizetik ki a pluszköltséget.

Márpedig nem érkezett olyan ajánlat a felújításra, amely belül maradna ezen a határon. Szakértők felvetik, hogy az alagutak korszerűsített biztonsági rendszere, illetve a tervezett elektronikus jegyrendszer bajosan működhet együtt az állomások régi technikájával.

Sajtóinformációk szerint Habony Árpád informális miniszterelnöki tanácsadóhoz és Rogán Antal kabinetminiszterhez köthető érdekcsoportok keverhetik a lapokat a háttérben.

MEOSZ: az akadálymentesítés nem fakultatív feladat!

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) arra kéri a kormányt és a fővárost, hogy - törvényi kötelezettségüknek eleget téve - az M3-as metró felújítása során biztosítsák annak teljes körű akadálymentességét. A MEOSZ egyetlen olyan felújítási megoldást sem tud elfogadni, amely ismét évtizedekre kizárja a mozgássérült embereket Budapest legforgalmasabb metróvonalának használatából. Az érdekvédelmi szervezet arra hívja fel a figyelmet, hogy amennyiben a megállók nem újulnak meg, nem történik meg a vonal akadálymentesítése sem, így a mozgássérült emberek továbbra is kiszorulnak a 3-as metróból. Ezzel a kormány és a főváros újabb évtizedekre rekeszti ki őket a budapesti közösségi közlekedés egyik legfontosabb vonaláról.

Az akadálymentes közösségi közlekedés megteremtése nem fakultatív feladat és nemcsak a mozgáskorlátozott emberek számára fontos, hanem megkönnyíti az idős emberek, a babakocsival közlekedők és a poggyászt cipelők utazását is- mutat rá a MEOSZ. Az M3-as metróvonal akadálymentesítésének elmaradása nemzetközi jogot sért, és figyelmen kívül hagyja az Európai Unió 2010-2020 időszakra szóló fogyatékosságügyi stratégiáját is. A MEOSZ arra kéri a kormányt és a fővárosi közgyűlést tegyen eleget hazai és nemzetközi jogi kötelezettségeinek, valósítsa meg a 3-as metró megállóinak felújítását és teljes körű akadálymentesítését.

 

 

QP | Quality Placement