A Datahouse adatai alapján júniusban is gyengébben zárt az autóimport a tavalyinál, bár előtte minden hónapban meghaladta a tavalyi értéket, így január elejétől számolva még 7 százalékos bővülésben van 2021 azonos időszakához képest. A cég az elmúlt hónapok csökkenését az árfolyamkörnyezettel magyarázza, a forint gyengülése ugyanis emeli a külföldről behozott termékek árát. Közben az új autók piacán sem enyhül az áruhiány, és ez további drágulást okoz a beszerzési országokban - idézi az MTI a közleményt.

A jóautók.hu a következő hónapokban sem számít fellendülésre, mert a piacot a hitelkamatok növekedése és az üzemanyagok árának alakulása ugyancsak visszafoghatja. Kedvez ugyanakkor a használt autók forgalmazásának, hogy új járművekből belföldön is hiány alakult ki, ráadásul a várakozási idő is egyre hosszabb. Aki nem vár akár egy évnél is többet, jobbára külföldről hozat kocsit magának.

A kilátások alapján a belföldi autópark további öregedésére számít a Jóautók.hu. A vásárlásra félretett összegből egyre öregebb, többet futott autót lehet majd venni, miközben a behozatal jelentős részét már most is a 6-8 évnél idősebb autók alkotják. Éves szinten az is elképzelhetőnek tartják, hogy a tavalyinál kevesebb használt személygépkocsit hoznak be Magyarországra, vagyis nem sikerül elérni a 132 ezres darabszámot.