A BKV döntése alapján ajánlattételre alkalmas a német-magyar Bombardier Budapest Metró Konzorcium, a Budapest Metropolis Konzorcium (ennek vezetője a francia ALSTOM Transport, tagja a Ganz Transelektro); a dél-koreai Hanwha-Rotem, az orosz Metrowagonmash, valamint a német a Siemens. Formai okok miatt nem jutott a BKV metrókocsi-tender második fordulójába a spanyol CAF, a kínai CSR, illetve az olasz Ansaldobreda - a cégek hiányos dokumentációt adtak be. Az ügylet tárgya a 2-es metróvonalra 22, a 4-es vonalra pedig 15 szerelvény, valamint további 7 metrószerelvény opciós beszerzése a 4-es metróvonal második szakaszára. (Ez utóbbiak akár vezető nélkül, automatikus vezérléssel is tudnak majd közlekedni.) Az új, egyterű - azaz teljes hosszukban végigjárható - szerelvények várhatóan 2009-től szállítanak majd utasokat a 2-es és a jelenleg még épülő 4-es metró vonalán. A szerződést legkésőbb 2006 tavaszán kell megkötni ahhoz, hogy a vonal első szakaszának 2009 végére tervezett üzembe helyezéséhez a szerelvények időben megérkezhessenek. A DBR Metro igazgatója, Gulyás László korábbi közlése szerint a beszerzés értéke több tíz milliárd forintot tesz ki. A 4-es metró szerelvényeinek finanszírozásában a főváros mellett az állam is résztvesz és a beszerzéseket részben az Európai Beruházási Bank hitelkeretéből fizetik. Pandula József, a 4-es metró megvalósításáért felelős DBR Metro főmérnöke az Index.hu-nak elmondta, a műszaki követelményeket tartalmazó ajánlatkérésben a BKV azt is felveti, hogy a cég vizsgálja meg a felső áramszedők beépítésének lehetőségét, amely a járműveket kompatibilissé teszi arra, hogy a HÉV vonalain is közlekedhessenek. Erről a jövő héten lesz végleges döntés. A tenderre való tekintettel a BKV egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, de a jövő héten már napvilágot lát a közlekedési cég véleménye is. Mint arról az Index csütörtökön beszámolt, reális a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) civil szervezet elképzelése, hogy - a tervezett 5-ös metróhoz hasonlóan - a 2-es metrót összekössék a gödöllői HÉV-vel. Ennek egyik feltétele pedig az, hogy az új metrók képesek legyenek felső vezetékkel is üzemelni. A VEKE szerint a 2-es metró és a HÉV összekapcsolására 10-15 milliárd forint elegendő, míg 4-es metró 300 milliárd forintba kerül, az 5-ös - vagyis a szentendrei és a csepeli HÉV összekötése - ennek duplájába.