Bár a pandémia miatt tavaly is sokan vásároltak új tévét, a június 11. és július 11. között zajló foci Európa-bajnokság miatt így is kimagasló érdeklődés mutatkozott az új készülékek iránt az Extreme Digitalnál.

A foci Eb időszakában az Extreme Digital hazai vásárlói a szokásosnál drágább tévéket rendeltek, ezekben a hetekben az átlagos eladási ár a szokásosnál magasabb, közel bruttó 154 ezer forint volt, ami csaknem húszezer forinttal több az évközbeni átlagnál.

QP | Quality Placement

Ez persze érthető, 150 ezer forintért ma már 55 colos (~140 centiméteres) képátlójú UHD tévét is lehet venni, amelyen a sportközvetítések mellett a filmek is a mozi látványát idéző nagy méretben jelennek meg.

A 2021-es futball-Eb időszakában eladott televíziók döntő többsége (66 százaléka) került bruttó 100 ezer forintnál többe. A 100 ezer és 200 ezer forint közötti árú tévék aránya volt a legmagasabb (közel 49 százalék), 200 ezer forintnál nagyobb összeget a vevők 17 százaléka szánt a tévére. Csaknem mindenki okostévét vásárolt ebben az időszakban, az eladott tévék 88 százaléka kínált ilyen funkciót.

A futball-Eb alatt a legtöbb vásárló 55 colos tévét vásárolt az Extreme Digitalnál, a második legnépszerűbb méret a 32 col volt, amelyet a 43 colos, az 50 colos és a 65 colos készülékek követtek.

Kép: Extreme Digital

 

A legnépszerűbb tévégyártók az Eb alatt az Extreme Digitalnál a Samsung, az LG, a Hisense, a JVC és a Philips voltak.