Ha lesz BKV-sztrájk hétfőn, a munkabeszüntetés közlekedési csúcsidőre eső részében valószínűleg igen nehéz lesz majd taxit kapni Budapesten. Vélhetően a megszokottnál több taxis és diszpécser teljesít majd szolgálatot, ám így is könnyen előfordulhat, hogy ez sem lesz elég az igények zökkenőmentes kielégítéséhez.

A helyzet az év végi ünnepek idején tapasztalthoz lehet majd hasonló, amikor a megszokott BKV járatok karácsony este és szilveszterkor már korán leállnak. Olyankor a kereslet a megszokott tízszeresére növekszik, s az egyébként túlkínálatos taxipiacon hirtelen megfordul a helyzet, vagyis a szokásos 5-10 percről 15-20 percre is megnőhet a várakozási idő, s előfordulhat, hogy itt-ott egyáltalán nem lehet majd taxit kapni. Bár a fuvarszervezők az előrendeléseket kiemelten kezelik, az előrendelések felvételét az ilyen rendkívüli esetekben fel szokták függeszteni, hiszen még az is előfordulhat, hogy az állandó előrendelések teljesítése is csúszik. Aki tehát biztosra akar menni, rendelje meg egy-két nappal korábban a taxit - tanácsolják a szakemberek.

A kuncsaftok a jelek szerint egyelőre nem pánikolnak. Az esetleges hétfői BKV-sztrájk miatt péntek délutánig még egyetlen előrendelés sem futott be - mondta el a Napi Online-nak Sipeki József, a társaságot üzemeltető Buda Kft. ügyvezető igazgatója. Úgy véli, egyelőre megjósolhatatlan, hogy mekkora forgalomnövekedést generálhat a munkabeszüntetés, de várakozással tekintenek elébe. Mint mondta, mivel az összes taxis személyszállító kisiparosként dolgozik, ezért nem lehet beosztani az idejüket; de URH-n már tájékoztatták a munkatársakat a várható fejleményekről.

Péntek délután még nem volt több a szokásosnál a hétfő reggeli előrendelések száma - tájékoztatott Bauer Zoltán, a City Taxi fődiszpécsere. Hozzátette, hogy egy időpontra – ami maximum 5 perces időintervallumot jelent – maximum 10-15 rendelést vesznek fel. A forgalom esetleges növekedésé nek nagyságát ők sem tudják megjósolni, azonban előre tájékoztatták a személyszállító kisiparosaikat, hogy aki tud, menjen be dolgozni.

Egy másik taxitársaság nem szívesen nyilatkozó illetékese viszont az előrendelések jelentős növekedéséről számolt be, ám hozzátette, miután nem lehet a szervezetet az ilyen időszakokban várható csúcsterheléshez méretezni, alapvetően a szerződéses partnerek kiszolgálására helyezik majd a hangsúlyt.