Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Augusztus 13-ig a kivitelezést végző vállalkozó vágánybontási, alépítményi, majd felépítményi, valamint vágányszabályozási és útépítési munkákat is végez. A Szeged-Békéscsaba vasútvonalat keresztező útátjáróban a gyalogos és kerékpáros forgalmat az építési időszak alatt is biztosítják - közölte a NIF.

A gépjárművezetők számára a lezárás ideje alatt az M43-as autópálya érintett - 8-as és 11-es kilométerszelvények közötti - szakaszát jelölik ki kerülőútként.

Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti tram-train vonala a meglévő szegedi 1-es villamosvonalból ágazik ki. A vonal a MÁV Zrt. 135-ös számú vonalán mintegy 22 kilométeres nagyvasúti pályáján folytatódik, amely teljesen átépül és bizonyos szakaszokon - ahol a vasútüzem megköveteli - a második vágány is kiépül. Emellett Hódmezővásárhelyen új villamosvonal épül.

Az egyvágányú hódmezővásárhelyi villamosvonalon hat megállót alakítanak ki, ebből kettőnél, valamint a végállomáson lesz kétvágányos forgalmi kitérő. A fejlesztés a közvetlen, átszállásmentes utazás menetidő megtakarításával és akadálymentes kényelmével, környezetbarát, biztonságos, így a közúti közlekedéssel szemben versenyképes megoldást nyújt.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai költségvetési forrás felhasználásával valósul meg. A beruházás várható befejezése 2020 júniusa, szerződéses összege 25,133 milliárd forint, a kivitelező a Swietelsky Vasúttechnika Kft. - írta az MTI.