Horvátországban is épül a sztráda Pélmonostor és az országhatár között, így van rá esély, hogy Horvátország és Magyarország képviselői közösen tartsák az útszakaszok átadását jelző szalagátvágást - mondta az MTI szerint Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda országhatár közötti 20 kilométeres, nettó 88,7 milliárd forintból 2024 elejére megépülő új szakaszának alapkőletételén.

A kivitelező a Duna Aszfalt Zrt. és a Strabag Építő Kft., a kilométerenkénti közel 4,5 milliárdos költséget - a korábban tervezett uniós társfinanszírozás helyett - a magyar költségvetésből fizetik ki.

QP | Quality Placement

A kormány korábban sohasem látott nagyságrendű fejlesztéseket valósít meg rendkívüli tempóban a hazai közúthálózaton. A gazdaságélénkítést is megalapozó kiemelt szakpolitikai törekvés, hogy a megyei jogú városok és az országhatár gyorsforgalmi utakkal is elérhető legyen. Négy év múlva már minden megyei jogú városnak lesz négysávos közúti összeköttetése, az évtized közepére a 2010-es háromhoz képest tizenegy határállomásig juthatunk el gyorsforgalmi utakon - tette hozzá az államtitkár, aki szerint a közúti közlekedésfejlesztési terveket a 2016-ban elindított, jelenleg 3600 milliárd forint keretösszegű útprogram összegzi.

A kormány tavaly decemberben négy projekt kivitelezéséről és több mint hetven előkészítéséről döntött; a négy kivitelezésre - amelyek egyike az M6-os Bóly-Ivándárda szakasza - 430 milliárd forintot különítenek el a 2021-2024 közötti éves költségvetésekben.

A Bóly-Ivándárda autópálya.szakasz mentén Nagynyárádnál pihenő, Ivándárdánál ellenőrzőállomás, Babarcnál mérnökségi telep létesül a használat és az üzemeltetés 21. századi követelményeinek kielégítésére - mondta Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettes.