A GVH megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. és anyavállalata, a Mediashop GmbH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a Starlyf Fast Heater hősugárzó készülék népszerűsítésekor - közölte a GVH.

A vizsgálatban feltártak alapján ugyanis a reklámokban

QP | Quality Placement
  • valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket (például ilyen és ehhez hasonló állításokkal: "A forradalmi thermo-kerámia technológia lehetővé teszi, hogy apró mérete ellenére is olyan hatékonyan tudjon fűteni, mint egy nagy méretű radiátor"; "Egyetlen gombnyomással akár pillanatok alatt felfűthet egy szobát"; "rekordidő alatt akár 20 nm-re is kiváló".)
  • Valótlanul állították, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, valamint csak korlátozott ideig elérhető.
  • Valótlanul tulajdonítottak gyógyhatást a fűtőkészüléknek ("enyhíti az ízületi gyulladás tüneteit").
  • Megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó "delux" verziójáról.
  • Megtévesztően kínálták a terméket "30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával", miközben az csak a telefonon vagy a webáruházban lebonyolított vásárlásra vonatkozott.

A GVH egyetemlegesen 125 milliós bírság megfizetésére kötelezte a két céget, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől - közölte a versenyhivatal.

A hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult.

A hivatal jelentős (több mint 100 milliós) bírságcsökkentő tényezőként tekintett ugyanakkor arra, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő úgynevezett megfelelési program kidolgozását és bevezetését. A GVH által előírt megfelelési intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik (különösen televíziós hirdetéseik) versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat - írta a GVH.