Mindössze a robogók 15-20 százaléka után fizetnek rendszeresen kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), pedig évi háromezer forint körüli összegért elérhető a konstrukció a FBAMSZ adatai szerint.
Sok esetben nem tudják a tulajdonosok, hogy kötelezően biztosítást kell kötni, míg mások tudatosan spórolják meg az évi párezres költséget. Ezzel viszont büntetést kockáztatnak, hiszen a rendőrség közúti ellenőrzés keretében ellenőrizheti a kgfb meglétét. Sőt, a biztosítással nem rendelkezőknek saját zsebből kell megtéríteniük az általuk okozott kárt, ami átlagosan 350 ezer forint, személyi sérülés esetén pedig milliós nagyságrendű is lehet.
Kapcsolódó
A károsultak számára biztosíték, hogy a MABISZ Kártalanítási Számlája fizeti ki számukra a kárt, melyet majd később hajt be annak az okozóján. (Ezt a díjemelést nem úszhatják meg az autósok.)
Javítható lenne a biztosítási arány, ha a robogókat kötelezően rendszámmal látnák el, hiszen akkor a kgfb megléte nem csak közúti ellenőrzés keretében lenne ellenőrizhető, továbbá a járművek is beazonosíthatók lennének ha elhagyják a baleset helyszínét - véli a FBAMSZ.
Legolvasottabb

Változás a bankszámláknál: ráfizethet, aki nem vált újra

Gyorsan áttekerte a kapcsolót Finnország, ahogy levágta őket a Gazprom
Román-ukrán gabonaháború kezdődhet

Brüsszel döntése elkaszálja a paksi gigaberuházást, de az átállás nehéz lesz

Jeges zuhanyt kaptak a nyakukba a háborúról az orosz tévénézők

Felvettük a babaváró támogatást, erre megcsalt a férjem: mit tegyek?

Így szúrhat ki minket a NAV a sok százezer adózó közül, érdemes tudni róla
