A nevet a Széles Gábor révén ismét magyar kézben lévő Ikarusbus Rt. kizárólag a sajátjának tartja, de nem akar megválni attól az Irisbus Rt.-t a magyar üzletembernek eladó olasz Iveco Irisbus sem. Ők arra a szerződésre hivatkoznak, amit az Ikarusbus Rt.-vel február 1-jén írtak alá, és amely szerint a Széles Gábor tulajdonába került buszgyár a mátyásföldi Ikarus Egyedi Autóbuszgyár (IEA) Kft. számára díjmentesen engedélyezte az Ikarus név használatát. Az Iveco Irisbus vállalkozása egyébként nem csak a nevet őrizné meg, de a jövőben is gyártani akarja saját fejlesztésű autóbuszait, amelyeket ezek szerint Ikarus márkanéven engedne útra, ugyanazzal, amivel Széles tervei szerint a Székesfehérváron gyártott évi 200-400, az Oroszországban készült egy-kétezer és a Kínában összeszerelt tízezer autóbusz is elindulhat. Az Ikarusbus Rt. a hírek szerint biztosan nem enged, az Iveco Irisbus vezetői pedig várhatóan a jövő héten tekintik át a névhasználat kérdését. (Nszab., 15. old.)