Az a helyzet, hogy nem vagyunk immunisak a makrogazdasági feltételekkel szemben. Meg kellett hoznunk az áremelési döntést, hogy a költségnövekedés egy részét áthárítsuk a vásárlókra. Portfóliónk nagy részének ára emelkedik, összhangban a megemelkedett nyersanyagárak és az ellátási lánc költségeivel. Az átlag drágulás 9 százalék körül van. Ugyanakkor  továbbra is az a törekvésünk, hogy kínálatunk több mint felét alacsony árú termékek alkossák - mondta David McCabe, az Ikea cseh-szlovák-magyar régiós kereskedelmi és fenntarthatósági vezetője a Forbes.hu-nak. Szavai szerint sok termék ára változatlan marad.

Szavai szerint amikor leküzdik az ellátási lánc problémáit, a költségnyereséget alacsonyabb árak formájában vissza szeretnék adni az ügyfeleknek. Az is hozzátette azonban a jövőbeni árváltozásokkal kapcsolatban, hogy "jelenleg nem zárnék ki semmit".

Tavaly 20 százalék körüli volt az online értékesítésük Magyarországon, és további bővülésre számítanak, akár a duplázás is összejöhet. Továbbra is a tervek között szerepel két stúdió nyitása, Budapesten kívüli nagyvárosokban, ahol a vásárlók a munkatársak segítségével tervezhetnek, illetve segítséget kérhetnek online vásárlásuk folyamataihoz.

Sokat kerestek Magyarországon

A friss adatok szerint a bútoróriás a 2021-es pénzügyi évét Magyarországon 109 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalommal zárta, ez majdnem 12 százalékos bővülés egy év alatt.

A teljes értékesítés 19,3 százaléka az online térben történt, ez 6 százalékos növekedés 2020-hoz képest.

A társaság honlapján több mint 12 millió egyedi látogatást regisztráltak, ez 1,9 millióval több az előző évinél, az áruházakba látogatók száma pedig 0,9 millióval, 7 millió főre nőtt.

A cég októberben jelentette be, hogy egy különleges pénzügyi juttatásban részesíti a munkatársait, ami az UPPSKATTA nevet kapta: Magyarországon 153 millió forintot osztanak szét a munkatársak között a járványidőszakban történő helytállásért.