A cég legutóbb azt ígérte, júniusban kifizeti az ügyfeleknek a mintegy 320 millió forintra rúgó tartozását. Az Il Ferrónak mintegy 8 ezer ügyfele van, akik vállalták, hogy autóikra reklámmatricát helyeznek fel, cserébe a cég átvállalja az újautó-tulajdonosoktól a törlesztőrészleteket 40 ezer, a használtautó-tulajdonosoktól 50 ezer forintig. Miután a cég a fizetésekkel elmaradt, több ügyfél is bedőlt a hitelével, a bankok visszavettek autókat, és elárverezték azokat. Mindeközben jelentkezett az AAA Auto Kft., Közép-Európa egyik legnagyobb használtautókereskedés-hálózata, felajánlva az il ferrós ügyfeleknek, hogy megvásárolja autóikat. Az Il Ferro-botrány nehéz helyzetbe hozta az autóreklámozással foglalkozó cégeket. Vadla Viktor, a Hír Autó ügyvezetője a Magyar Hírlapnak azt nyilatkozta: ügyfeleik elbizonytalanodtak, hirdetőik visszaléptek a botrány kirobbanása óta. Az ügyvezető úgy véli: ha valaki jól csinálja, akkor igenis fenntartható és kifizetődő egy ilyen vállalkozás. A Hír Autónál ezért nem adják fel, minden megtesznek annak érdekében, hogy új reklámozókat és ügyfeleket szerezzenek maguknak. A Hírlap összeállításában megemlíti azt is, hogy pertársaságot alapítottak, a hatóságtól pedig soron kívüli bírósági eljárást kérnek azok, akiknek jelentős összeggel tartoznak autóreklámmal foglalkozó cégek (az IL Ferro mellett a váci Mobil reklám Hungária Kft. ügyfeleivel kötött szerződéseket is vizsgálják a hatóságok). A lap szerint az autóreklámos ügyekben akár egy évig is elhúzódhat a rendőrségi eljárás. Rövid interjút adott az újságnak Dr. Kamarás Péter ügyvéd, aki a többi közt arról beszél: az il ferrós ügylet semmiképp nem tekinthető piramisjátéknak, hiszen a szerződéskötéseknél az ügyfeleket nem kötelezték arra, hogy újabb tagokat szervezzenek be a láncolatba.