A magyarországi óvszerpiac – a korábbi évek minimális növekedése után – az idén is stagnál. Így várhatóan mintegy 25 millió kondomot adnak el, ez mintegy egymilliárd forintos forgalmat jelent. A „gumi” a tabletta után a második legnépszerűbb fogamzásgátlási módszer a magyarok körében. A forgalom 80 százalékán a három legnagyobb társaság osztozik; a legkelendőbb márkák a Lifestyles, a Durex, a Masculin és a Rako. Nincs különösebb szezonális ingadozás az eladásoknál – mondta el a NAPI Gazdaságnak Illés László, a Lifestyles és Kámaszutra termékeket forgalmazó Hungaromedical Kft. üzletágvezetője. A nagyobb ünnepek – így karácsony és húsvét – környékén visszaesnek az eladások, míg a nyár elején és az iskolakezdés környékén kisebb emelkedés tapasztalható, ám ezeken kívül nincsenek nagy eltérések. Továbbra is a márkás óvszerek a kelendőbbek – ez részben az olcsó és kétes biztonságú „gumik” ellen kampányoló promóciós tevékenységnek köszönhető. Mára lecsengett a színes és ízesített kondomok divatja. Inkább a klasszikus óvszerek a kelendőbbek, ezek között egyre népszerűbbek a valamilyen extrával – síkosított, lidokanios vagy a kettős védelmet jelentő spermiciddel – rendelkező termékek – mondta Illés. Ezt a erősítette meg Wallfisch Tamás, a Durexet forgalmazó SSL Magyarország Kft, értékesítési igazgatója is, aki szerint a forgalmazó cégek bevételeik 10-15 százalékát fordítják marketingre. Magyarországon elsősorban különböző turnékat és felvilágosító programokat támogatnak a forgalmazók. A Sziget fesztiválon a Durex, míg szintén népszerű EFOTT-on a Lifestyles képviselteti magát. A december elsejei nemzetközi AIDS-napot évek óta a Hungaromedical szervezi.