Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A 15-évnél idősebbek körében - naponta, országosan - a Class FM a vezető rádiós csatorna, több mint 26 százalék választotta az adót - ismertette április-május-június aggregált adatait Rabcsánszki Laura, a Mediameter ügyfélkapcsolati igazgatója. A Class FM-et az MR1 Kossuth Rádió követte, az MR2 Petőfi Rádió állt a harmadik helyen, míg a negyediken a Music FM végzett. Az ötödik leghallgatottabb rádiós csatorna napi átlagban a Juventos Rádió volt. A 18-49 éves korcsoport körében csak annyiban változott a sorrend, hogy a második helyre került a Petőfi Rádió, és a harmadik lett a Kossuth. Országosan naponta 2,2 millióan hallgatták a Class FM-et, a Kossuthot 1,5 millióan, a Petőfit egymillióan - ismertette az igazgató.

A napi fővárosi adatokban csak kevés helyen van eltérés az országoshoz képest. Az öt leghallgatottabb csatorna Budapesten is a Class FM, az MR2 Kossuth Rádió, az MR2 Petőfi, a Music FM és a Juventus Rádió.  A budapesti válaszadók legtöbbje reggel hat és tíz óra között a Class FM reggeli műsorát hallgatta, ahogyan országosan is. Délidőben országos szinten átvette a vezetést a Kossuth Rádió, de a Class MF itt sem sokkal maradt le.

Mérlegadatok: csak a Class FM szárnyal

A rádiók tavalyi eredményeit tekintve csak Class FM-et üzemetető Advenio Zrt. (amelynek tulajdonosa Nyerges Zsolt, Simicska Lajos üzlettársa) emelkedik ki minden mutatójával: 2,6 milliárd forint árbevétel mellett egymilliárd forint feletti üzemi eredményt ért el − az anyagi jellegű ráfordításokon 600 millió forintott faragott a vállalat. Adózás előtti eredménye ennek fényében messze túlszárnyalta a tavalyelőtti 54 millió forintot. Osztalékfizetés nem volt, a mérleg szerinti eredmény így 910 millió forint lett - a szerk.

Ez az első olyan rádióhallgatottsági mérés, amelyet a Rádiós Média Szolgáltatók Egyesülete (RAME) által kiírt pályázat nyertese a TNS-Hoffmann és a Mediameter készített, és a konzorcium szállítja majd az adatokat a következő három évben. A kutatást az egyesülethez csatlakozott rádiók finanszírozzák, de a költséget nem árulták el.

Turi Árpád, a RAME elnöke szerint azért vált szükségessé az új mérés, mert korábban nem volt egységes a rádiós csatornák hallgatottságának mérése, a helyi csatornákat pedig egyáltalán nem mérték. Mostantól ez megváltozik, részben azért, mert egységes módszerrel vizsgálják a hallgatottságot, s ez kiterjed az országos, a budapesti csatornák mellett a lokális adókra is - tette hozzá Perjés Tamás, a TNS média szektor vezetője. Az összehasonlíthatóság érdekében pedig azonos célcsoportot mérnek, ami például a reklámértékesítések szempontjából is fontos. A TNS-Hoffmann és a Mediameter az úgynevezett tegnap módszert választotta a méréshez, s ennek keretében telefonon kérdezik meg, hogy melyik rádiót hallgatta a megkérdezett, havonta 1400 telefonos interjú készül.