A magyarországi járványkezelés egyik sajátos eszköze volt, hogy a kórházak valós helyzetét igyekeztek elzárni a nyilvánosságtól - írja a G7. Az orvosok, kórházi dolgozók elvétve szólalhattak meg nyilvánosan, a lakosság így nem kaphatott valós képet a kórházban dolgozók erőfeszítéseiről és munkakörülményeiről.

Nagyobb publicitást kaptak a járványszkeptikus orvos celebek. Lenkei Gábort vagy Gődény Györgyöt százezrek követhették a közösségi oldalakon. Lenkei Gábor tízezerszámra megosztott posztjaiban egyebek mellett az állt, hogy csak a média hazugsága, hogy a vírusok veszélyesek. Szerinte a nagy dózisban felvett különböző vitaminok simán megvédenek a vírustól.

Lenkeinek anyagi érdeke is fűződik az ilyen állításokhoz, ugyanis egy vitaminokat forgalmazó cégcsoport tulajdonosa. A cégcsoport forgalma tavaly 60 százalékkal nőtt, összesen közel 3,5 milliárd forint árbevételt értek el. A profit ennél is nagyobb mértékben, több mint 2,5-szeresére emelkedett. 2019-ben a 147 millió forint összesített profit után tavaly 387 millió forint nyereséget értek el Lenkei érdekeltségei, és mintegy 400 millió forint osztalékot vett fel belőlük a tulajdonos.

Gődény György szerepvállalása jelentős árbevétel-növekedéshez segített egy étrend-kiegészítőket forgalmazó céget. Gődény a Nutriversum nevű, étrend-kiegészítőket és vitaminokat forgalmazó cég szakértőjeként és reklámarcaként tűnt fel több száz ezres, vagy akár milliós nézettségű YouTube-videókban. A Nutriversum árbevétele a járvány előtti évben, 2019-ben 600 millió forint volt, tavaly azonban közel háromszorosára, 1,77 milliárd forintra nőtt, 94 milliós adózott eredmény mellett.