Az érintett vonalaknál a sorompókat vezérlő biztosítóberendezés szoftverének diagnosztikai vizsgálata során rendellenes működésre utaló hibalehetőséget találták a szakemberek. A szoftver beszállítója haladéktalanul megkezdte a hibás program kijavítását, ami a szükséges hatósági eljárásokkal együtt akár több hétig is eltarthat - közölte a Mávinform.

Addig a vasúttársaság mindent megtesz a két vonal esetében a menetrend betartása és a torlódások minimalizálása érdekében. Ezt részben vasúti forgalomszervezési intézkedésekkel oldja meg, a Kelenföld-Székesfehérvár szakaszon azonban hat sorompó esetében jelzőőrök veszik át a közúti közlekedés irányítását. Mindezek garantálják a vasúti- és közúti közlekedés biztonságát, így a sorompók üzemzavara esetén sem alakulhat ki veszélyes helyzet.

QP | Quality Placement

Kelenföld és Székesfehérvár között az alábbi hat sorompónál a fénysorompók fehér villogását kikapcsolták, és jelzőőrök irányítják a közúti forgalmat a vonatok közlekedése idején:

  • Budapest, XXII. kerület, Kolozsvári út,
  • Martonvásár, Határ út,
  • Pettend és Baracska közötti útátjáró,
  • Pettend, Petőfi Sándor út,
  • Székesfehérvár-Börgönd, Fő út folytatásán található útátjáró,
  • Székesfehérvár külterületén, az ipari park felé vezető út átjárója.