A Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) szerint a lakossági szegmens éves eladási eredményei, eltekintve a nyári kisebb ingadozásoktól, és beleszámítva az utolsó negyedévben regisztrált nagyon erős, 12 százalékos növekedést, pozitívak, és megerősítik a 2014-ben elkönyvelt enyhe növekedési trendet.

Nem új személyautókra 3 százalékkal több abroncsot adtak el, az új autók eredeti felszereltségeként számolt gumiabroncs értékesítés 6 százalékkal nőtt, ami követte az újautó-eladások dinamikus növekedését.

A teherautó gumiabroncs szegmens szereplői 2015-ben immár a harmadik egymást követő évben regisztráltak növekedést. Különösen jó évet zártak az új teherautók gumiabroncs beszállítói, 10 százalékos növekedést könyvelhettek el a teherautó-piac növekedésének köszönhetően.

A mezőgazdasági gumiabroncsok értékesítése terén - a többi szegmenssel ellentétben - továbbra is folytatódik a negatív tendencia: az értékesítés 9 százalékkal csökkent.

A motorkerékpár és robogó ágazat eladásai 2 százalékkal bővültek az egy évvel ezelőttihez képest.

Magyarországon 7 gumiabroncsgyártónak van önálló nagykereskedelmi egysége: az Apollo-Vredestein, a Bridgestone, a Continental, a Goodyear-Dunlop, a Hankook, a Michelin és a Pirelli, egyben ők képezik a HTA tagságát. A gumiabroncs iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül mintegy 5 ezer fő, közvetve több mint 15 ezer fő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának tavalyi éves nagysága 478 milliárd forint volt.