Összességében 5 százalékkal növelte eladásait a győri központú műanyagipari vállalat. A 8,2 milliárd forintos árbevétel mellett, a vállalat üzemi eredménye csaknem 700 millió forint lett. "A harmadik negyedév exportkilátásai továbbra is bíztatóak a vállalat számára" - írják a közleményben. Január végi közlés szerint a társaság 16 milliárd forintos forgalommal zárta a 2012-es esztendőt. A 6-8 százalékot kitevő belföldi értékesítésben két számjegyű volt a csökkenés, és gyengélkedtek - különösen a bizalomkeltően induló első fél év után - a forgalom harmadát felvevő nyugat-európai piacaik is. A vásárlások tizedét adó Kínában ugyanakkor, ahol partnereik nagy tételben, néha évekre előre bevásárolnak egy-egy termékből, az utóbbi években átlagosan 15 százalékkal bővíti eladásait a Graboplast.

Március eleji bejelentése szerint csaknem egymilliárd forintos üzleti és 900 millióhoz közelítő adózás előtti eredményt ért el tavaly a győri székhelyű társaság. Erre az évre azt várták, hogy az első félév talán nem lesz olyan erős, mint a tavalyi, a második félév azonban erősebb lehet. Hét-tízszázalékos forgalomnövekedés mellett egymilliárd forint körüli üzemi és 600 millió forint körüli adózás előtt eredményre számítottak - mondta akkor az MTI-nek Jancsó Péter elnök-vezérigazgató.

A prognózist arra alapozták, hogy Európában nem fenntartható a csak megszorításokra épülő gazdaságpolitika, emiatt az év második felében már élénkülhet a beruházási kedv. Emellett pedig azzal számoltak, hogy új termékeikből többet tud eladni 2013-ban a cég, mint tavaly.