A napilap cikke szerint hamarosan zászlót bont a régóta várt Malév-utód, az új nemzeti légitársaság. Cégbírósági adatok szerint június 13-tól hatályos a Sólyom Hungarian Airways Kft. változásbejelentése. A cég képviselője Vágó József, aki korábban a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságának igazgatója volt.

Augusztusban indulhatnak a járatok

Repülőtéri információk szerint a Sólyom mögött álló "közel-keleti kisebbségi befektetők" segítségével már augusztusban megindulhatnak a járatok európai és közel-keleti célállomásokra. A cég kezdetben hatgépes flottával kezdi meg tevékenységét, de a tervek szerint 2017-re ötven gépe repül majd. A flotta értéke megközelíti a négymilliárd eurót. Az első évben 700 munkatársat vesznek fel, három év alatt a létszám elérheti a háromezret - közölték a Magyar Nemzet forrásai. Jövőre el kívánják érni a tavaly februárban összeomlott Malév utasforgalmát, azaz a hárommilliót, 2017-re pedig már nyolcmilliós szám áll a tervekben. A Sólyom nem a fapadosok versenytársa kíván lenni, hanem a prémium kategóriában versenyez majd a lapértesülések szerint.

Több mint egy éve nincs Malév

2012. február 3-án történelmi pillanat következett be a magyar légiközlekedésben, a 66 éve működő Malév bejelentette a leállást. A légitársaság évek óta húzódó problémáira és a sorozatos veszteségekre az Európai Bizottság ítélete tette fel a pontot, ami az elmúlt években kapott állami támogatások visszafizetésére kötelezte a Malévot. A cégnek nem maradt más választása: fizetésképtelenségre hivatkozva beszüntette működését. A versenytársak, különösen a diszkont légitársaságok azonnal kapacitásbővítésekkel reagáltak a piacon keletkező űrre. Egy új magyar légitársaság indításáról azóta folyamatosan voltak spekulációk még egy év elteltével is, de egyelőre semmit nem lehet tudni biztosan.



 


 

QP | Quality Placement