Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az Ikea is meglátta a lehetőséget használt bútoraiban, a portál megtudta, hogy hamarosan visszaveszi megunt, elromlott, már használhatatlanná vált termékeit. A Second life for furniture elnevezésű kampány lényege, hogy a használt bútorok visszahozatalakor a vásárló egy ajándékkártyát kap, amelyet a későbbiekben felhasználhat, míg a bútort az áruház kedvező áron újraértékesíti.

Az Ikea szerint a kampány fontossága egyértelmű: még több ember számára lesznek elérhetők termékek. A kezdeményezés tükrözi a svéd lakberendezési vállalat hosszútávú fenntarthatósági céljait és elköteleződését amellett, hogy 2030-ig 100 százalékig körkörös működésű lesz. Az egyik legfontosabb lépés abban, hogy az Ikea még fenntarthatóbbá tegye működését az, hogy egy adott termék élettartamát meghosszabbítsa.

A vállalat eddig Csehországban és Szlovákiában tesztelte és mérte fel a vásárlók reakícióit, Magyarországra valószínűleg 2019-ben fogja az IKEA teszt jelleggel bevezetni a programot - jelenleg a hatástanulmányok elemzése zajlik. Az előzetes számítások szerint az új módszerrel évi 13,5 millió bútort tudnak majd megmenteni világszerte.

Kép forrása: Ikea