A tervek szerint a négy terület finanszírozása, költségeik elszámolása és irányításuk is elkülönülne egymástól. Az átszervezés ugyanakkor az igazgatóság véleménye szerint nem képzelhető el a vasúttársaság – jelenleg igen kaotikus – állami finanszírozásának teljes átalakítása nélkül, amelyre a határozat alapján szintén január 1-jétől kerülhetne sor. Így a MÁV 2003-tól – kísérleti jelleggel – már csaknem teljesen EU-konform modellben működhetne. A reform uniós csatlakozásig szükséges további lépéseit pedig még a jövő év folyamán végre lehet majd hajtani. A MÁV igazgatósága szerint a vállalat kész a döntések végrehajtására, az állami finanszírozás átalakítása ugyanakkor a pénzügyi tárcán is múlik. A korábbi nyilatkozatok alapján a felzárkózáshoz és a pénzügyi helyzet rendezéséhez a vállalatnak évi 80-100 milliárd forintos többlettámogatásra is szüksége lehet. Ezért a költségekről még komoly viták várhatók a MÁV és a Pénzügyminisztérium között. Az egyeztetések a lap információi szerint már meg is kezdődtek.