A hosszú hétvége alatt 50 InterCity- és EuroCity-vonatra fogytak el indulás előtt a másodosztályú helyjegyek. Ezzel akár 3 órás késést is okozhatott a MÁV-Start annak a több ezer embernek, aki IC-vel akart utazni - olvasható a Közlekedő Tömeg Egyesület közleményében.

Az egyesület információja szerint a vasúttársaság a tulajdonában lévő InterCity- és EuroCity-kocsik csupán 56 százalékát adja naponta forgalomba, emiatt nincs elég férőhely a vonatokon. A nem közlekedő kocsik jelentős része karbantartásra vagy felújításra vár. Ezek elvégzésének legnagyobb hátráltatója pedig az IC+, a MÁV-Start hobbiprojektje, amely leköti a Szolnoki Járműjavító kapacitásának jelentős részét.

QP | Quality Placement

Az IC+-projektben 100 vasúti kocsi építését tervezik - az ígéretek szerint 2016-ra 50 darabnak kellett volna elkészülnie. Azonban eddig mindössze két és fél kocsit gyártottak le, így a számtalanszor módosított határidőnek aligha lehet hinni. Egy biztos: a Szolnoki Járműjavító minden erejével ezen járművek építésén van, és a félreállított, jóval rövidebb idő alatt forgalomba állítható kocsik karbantartása csak másodlagos - véli a Közlekedő Tömeg Egyesület.

Az egyesület az alábbi megoldásokat javasolja a MÁV-Start Zrt. részére:

  • Mihamarabb intézkedjenek jó állapotú, használt külföldi járművek beszerzéséről.
  • Alakítsanak ki hosszútávú járműgazdálkodási és -beszerzési stratégiát annak érdekében, hogy ne fordulhasson elő többé hasonló helyzet.
  • Írjanak ki közbeszerzést további külsős karbantartó-vizsgáztató helyszínek bevonására.
  • Az IC+-kocsik gyártását azonnal függesszék fel, a felszabaduló munkaerővel pedig legalább 40 kocsi javítását és forgalomba állítását végezzék el, a lehető legrövidebb időn belül.
  • Ennek kapcsán készítsenek konkrét ütemtervet, melyet hozzanak is nyilvánosságra. Az utasok immár számonkérhető vállalásokat szeretnének látni az IC+-projekt 5 éve tartó halogatása helyett.

A kép illusztráció, forrás: Napi.hu/Szabó Dániel.