A lakosság nagy része előre készül az ünnepekre, akad, aki már októberben, de a többség novemberben megkezdi az ajándékvásárlásokat, aminek egyébként a webáruházak esetében sokkal nagyobb súlya van az összforgalom szempontjából - mondta Vámos György, a Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Magyar Időknek.

Az online áruházakban a november is nagyon erős forgalmat hoz, amire előre készülnek a kereskedők, mivel a hónap vége felé tartják a néhány éve nemzetközi mintára bevezetett vásárlócsalogató akciót, a fekete pénteket. Ezt követően a fogyasztók lendülete kitart egészen december végéig.

Ezzel szemben a hagyományos üzletekben októberben még csak egy-egy termékkör jelzi majd, hogy közeledik a legélénkebb időszak a kereskedelemben, a legtöbb boltban inkább november elejére telnek meg a polcok a szezonális termékekkel - akkor viszont hirtelen árasztja el a piacot az ünnepi hangulat.

Tavaly a kifejezetten karácsonyi bevásárlásokra 150 milliárdnál többet költöttek a családok, de mivel pontos kimutatások erről nincsenek, csak becsülni lehet a tendenciákat.

Idén minden bizonnyal ezt a forgalmat is túlszárnyalják a magyarok, mivel a jövedelmi viszonyok egész éves javulása előrevetíti a számottevő fogyasztást az év végi ünnepek idejére - fogalmazott a szakértő.

Fotó forrása: Pixabay.