Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Tavaly kisebb fordulatszámon pörgött Kasza Tibor és testvére - aki munkatársa is - Kasza Gábor közös cége, a GoldenEye Kreatív Kft., mint a korábbi (2016 és 2019 között) években, a forgalma négy év után 100 millió forint alá esett – derül ki a cég E-beszámoló portálon közzétett nyilvános dokumentumaiból. A bevételkiesés okaként a koronavírus-járványt említették az éves beszámoló kiegészítő mellékletében.

Kasza Tibor énekes-zeneszerzőként vált ismertté, majd műsorvezetőként és "influenszerként" tett szert országos népszerűségre. Ő az egyik legnagyobb követőtáborral rendelkező magyar véleményvezér (a Facebookon több mint egymillió, az Instagramon 576 ezer fő követővel). Kasza GoldenEye nevű cégénél jelennek meg az előadó-művészeti tevékenységének bevételei, valamint az egyéb reklámbevételek. Kasza közösségi médiás és marketingstratégiai tanácsadással is foglalkozik, köztük nagy cégeknek is ad tanácsot azok közösségi médiás megjelenésével és kommunikációjával kapcsolatban - és "nyilván ennek megkérem az árát", árulta el Kasza Tibor június elején Friderikusz Sándor podcast műsorában.

Az előadó ugyanakkor arról is beszélt az interjúban, hogy a saját közösségi médiás szerepléseiből az elmúlt időszakban visszavett, kissé a háttérbe húzódott. A mostani influenszerkedésben, Facebook-élőzésben és vlogolásban, amit már sokan csinálnak - "amikor mindenki látszik és ettől senki sem látszik, amikor óriási zaj van és indulatok, és a fékek is ki lettek kapcsolva" a közösségi médiában -, már kevésbé érzi jól magát, de még nem találta meg azt az "oldalágat", ami őt újra érdekelheti. A televíziós képernyőre azonban hamarosan visszatér, a TV2 május végén jelentette be, hogy újraindítják a Szerencsekerék című vetélkedőt, és a műsor házigazdája Kasza Tibi lesz.

GoldenEye-adatok (millió forint)

20162017201820192020
Nettó árbevétel115,1161,8114,2144,782,2
Üzemi eredmény100,9133,582,1114,856,6
Adózás előtti eredmény100,9133,582,1116,556,6
Adózott eredmény90,9126,074,8105,651,2
Forrás: E-beszámoló

A GoldenEye nettó árbevétele jelentősen visszaesett 2020-ban, a 2019-es 144 millió forint után 82 millió forint lett, és az egyéb bevétele is kisebb lett 30 millióval, mintegy 4 millió forint. Az évet 124 millió forintos mérlegfőösszeggel és 51 millió forint adózott eredménnyel zárták - ez 54 millióval kevesebb az előző évinél. Osztalékfizetést a 2021. április végi taggyűlésen nem hagytak jóvá a tulajdonosok, de az elmúlt évben 36 millió forint osztalékelőleget már kifizettek. (A megelőző két, sikeres üzleti évben is vettek ki osztalékot, évente több mint százmillió forintot.)

A vállalkozásnak tavaly nem volt, és jelenleg sincs bejelentett dolgozója; tavaly 5,4 millió forint adót fizettek.

Bulvár lap helyett kozmetikai webshop

A Kasza fivérek idén Manker Beauty Kft.-re keresztelték át a TWN Press Média Kft. nevű cégüket, amely korábban a twn.hu internetes lapjukat üzemeltette. (A 2017 végén elindított bulvár portált bő egy év után megvette tőlük Rogán-Gaál Cecília és Sarka Kata cége, a Top News Hungary Kft. Kasza Tibi azóta is rendszeresen megosztja a portál híreit a Facebook-oldalán, valamint a Sarka férjének tulajdonában lévő Femcafe cikkeit is.)

A Manker Beauty Kft. Kasza feleségének, Kasza-Darai Andreának a nevével fémjelzett kozmetikumok és táplálékkiegészítők webshopját üzemelteti; a cég tulajdonosai a Kasza testvérek és idén februártól Darai Andrea. A jelenleg webes kiskereskedelemmel és csomagküldéssel foglalkozó vállalkozásnak korábban is bejegyzett tevékenysége volt a netes portál szolgáltatás, a reklámügynöki tevékenység, a médiareklám, a fényképészet és a műsorgyártás is. Tavaly nem volt bevétele a cégnek; 2019-ben 10,2 millió forgalom mellett 7,9 milliós adózott eredményt ért el, amiből 6 millió forint osztalékot fizettek ki.