A győztessel várhatóan a jövő ősszel kötnek szerződést, így 2005 végén megkezdődhet alagútfúrás. A Kelenföldi pályaudvar és a Keleti pályaudvar között húzódó első szakasz várhatóan 2009-re készül el, a későbbiekben meghosszabbítanák a Bosnyák térig. A teljes, 295 milliárd forintos összértékű metróberuházást az állam és a főváros 70:30 százalékos arányban finanszírozza. A költségek 75 százalékát az Európai Beruházási Bank hiteléből fedezik. Gulyás László, a DBR Metró projektigazgatóság vezetője a Világgazdaságnak elmondta: a metróépítésre 10 nagyobb tenderrel keresnek kivitelezőket. Bár a szakember úgy véli, hazai cégek várhatóan nem tudják teljesíteni a kiírás feltételeit, reményei szerint a pályázatokra jelentkező konzorciumokban megjelennek majd a magyar társaságok.