A Generali csoport tavalyi díjbevétele 69,1 milliárd euró volt, ez 4 milliárdos csökkenés a 2010. évihez képest. Az indokok között a társaság hétvégi Triesztben tartott közgyűlésén elhangzott: a nem életbiztosításokból származó 3,2 százalékos díjbevétel növekedés nem ellensúlyozta az életbiztosítások bevételének 9,3 százalékos csökkenését. A fentiek miatt a 856 millió eurós nettó profit fele volt a 2010. évinek. Giovanni Perissinotto vezérigazgató a közgyűlést követő sajtótájékoztatón ezt nagyrészt a görög kötvények leírásából származó veszteséggel magyarázta.

Ezek után érthető, ha a biztosító vezetése úgy döntött, hogy egy részvényre az egy évvel korábbi 45 euró-cent helyett 20 cent osztalékot fizet - s bár a nettó konszolidált eredményre vetítve a részesedés az előző évi 41,1 százalékról csak 36,4 százalékra olvadt, a részvényesek komolyan tiltakoztak a mérték ellen, amely - az egyik felszólaló szerint még kávéra sem elég.
Gabriele Galateri di Genola elnök szerint a biztosítónak ugyanakkor a helyzete stabil, tőkeemelésre nincs szüksége a csoportnak - ráadásul a jelenlegi gazdasági helyzet amúgy sem kedvezne a tőkebevonásnak.

Az első negyedévben ugyanakkor már látszik némi üzleti remény is: a díjbevétel 19,8 milliárd euró volt, amely 6,1 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Az életág 6,9, míg a nem életág 4,7 százalék növekedést mutatott.

A régió rendben van

A magyar Generali Providencia a csehországi székhelyű Generali PPF Holdingon keresztül kapcsolódik az anyacéghez. A prágai gyorsjelentés szerint a nettó nyereség 28 százalékos növekedést mutatott, s 314 millió euró lett. Az életbiztosítások díjbevétele 1,4 százalékkal, 994 millió euróra nőtt, míg a nem életágban a 2261 millió eurós díjbevétel a stagnálást jelentette, amely annak fényében, hogy a legfontosabb piacokon - főként a gépjármű szegmensben - komoly visszaesés volt tapasztalható, igen jó eredménynek mondható.

Ladislav Bartonicek, a Generali PPF Holding elnöke szerint a piac általános stagnálása és a nem egységes fejlődés ellenére vállalataik 2011-ben is tovább tudtak fejlődni. A legjobb eredményt Lengyelországban, Oroszországban és Kazahsztánban sikerült elérni. A jövőbeli kilátásokkal kapcsolatban a szakember arról beszélt, hogy a Cseh Köztársaságból, Magyarországról és Szlovákiából származó példák mutatják, hogy a növekedés csak a folyamatos innovációval oldhatóak meg. Magyarországon és Szlovákiában különösen a Genertel által kínált biztosítási termékek telefonon keresztül történő értékesítésében történt fejlődés.