A postahivatalokban eddig is elérhető volt például a posta-, illetve nyugdíjszámla, hitel-, illetve postakártya-szolgáltatás, vagyis minden banki pénzügyi szolgáltatás, de az MP az elmúlt napokig osztozni kényszerült a bankkal a szolgáltatásokkal elért hasznon. Innentől kezdve viszont mindez "tisztán" a Posta nyereségét gyarapítja - állította Tomecskó. A Magyar Posta bevételének mintegy negyede, évente több mint 50 milliárd forint származik már ma is a pénzügyi szolgáltatásokból, igaz, ennek jelentős részét a sárga csekkek forgalma teszi ki. Az új jogszabály most annak lehetőségét is megteremtette a cég számára, hogy a pénzforgalmi szolgáltatások piacán továbbra is fontos szereplő lehessen, ami azért is lényeges, mert a hagyományos postai szolgáltatások (mint a levél- vagy a csomagküldés) piaca világszerte stagnál, s ezek az új lehetőségek jelenthetnek kitörési pontot. Ez a lehetőség pluszfeladatokat is jelent például az adatvédelem vagy a fogyasztóvédelem terén, de jelentős létszámbővítésre nincs szükség, hiszen a társaság már most is kiterjedt értékesítési hálózattal rendelkezik. A szükséges számlavezetői rendszer kialakításán már dolgoznak, de új szolgáltatások, illetve termékek bevezetése is várható. Utóbbiakról a szóvivő még korainak tartotta beszélni, de az már ismert, hogy tervezik - önállóan - egy postakártya kibocsátását (itt az önállóságon van a hangsúly, hisz a cég az említett banki háttérrel ma is nyújt kártyaszolgáltatást). Az ehhez szükséges kártyaközpont kialakítására - amelynek beruházási költsége félmilliárd forint körül lehet - pedig várhatóan egy új közbeszerzési pályázatot írnak ki, miután a korábbinál a Posta nem hirdetett eredményt. A bankkal való szakítás azonban így sem lesz teljes, az új szabályok sem adnak ugyanis lehetőséget a Postának arra, hogy önállóan befektetési jegyeket, alapokat kezeljen, ezekhez továbbra is hitelintézeti partnerei közreműködését veszi igénybe.