A Nielsen piackutató vállalat az elmúlt három év növekedési trendje alapján további forgalomemelkedést vár az ünnepek alatt - írta az MTI-Eco.

A tavaly karácsony előtti időszakban a lakosság 2,5 milliárd forintért vásárolt szezonális csokoládé termékeket és ünnepi ajándékcsomagokat; ez 20 százalékkal több mint az előző év hasonló időszakában. Mennyiségben a bolti eladások 940 tonna körül alakultak, ami 12 százalékos növekedés az előző évhez képest.

A szaloncukor kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 4 milliárd forintot tavaly és mintegy 3600 tonnát ért el.

A Nielsen szerint az ünnepi édességek legnépszerűbb szegmense továbbra is az üreges figura. Azon belül a Mikulás figurák tették ki a november-januári, értékben mért forgalom 87 százalékát. Mellettük karácsonyfa díszekre 6, míg az egyéb csokoládé figurákra 7 százalék jutott.
QP | Quality Placement