Újabb megbízást nyert el a Magyar Vállalkozásfinanszírozási (MV) Zrt.-től az I.M.G. Inter Media Group Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.: az MV által működtetett pénzügyi eszközökhöz (visszatérítendő támogatásokhoz) kapcsolódó 2012-es kommunikációs és marketing feladatok ellátását, nettó 167,3 millió forint keretösszegben - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből (Tenders Electronic Daily, TED). A nyertessel kötött szerződés 2013. április 30-ig hatályos. A munka része a kreatív stratégia kialakítása, a kreatív anyagok gyártása, a rendezvényszervezés, a médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátása, valamint online kampányok lebonyolítása. A teljesítésbe az I.M.G. bevonja alvállalkozóként 24 százalékos arányban a Hamu és Gyémánt Kft.-t, valamint az e társasággal azonos cégcsoportba tartózó Epicure Events Kft.-t és HG 360 Reklámügynökség Kft.-t., 9-9 százalékos részesedéssel.

Az MV Zrt. az MFB bankcsoport tagja, közvetlen tulajdonosa a Magyar Gazdaságfejlesztési Központ (MAG) Zrt. A honlapja szerint 2007-ben alapította az MFB azzal a céllal, hogy a magyar mikro, kis- és középvállatok finanszírozási lehetőségeit bővítő pénzügyi programokat dolgozzon ki és működtessen. Feladata, hogy visszatérítendő (hiteltípusú) uniós támogatásokat közvetítsen. Fő tevékenysége a kezességvállalás, valamint támogatásközvetítést végez.

A megbízásra pályázott még a Republic Group, a 2Republic BTL és a Berg Média alkotta konzorcium is, ám az MV Zrt. az I.M.G.-nek szavazott bizalmat, ami annak fényében nem meglepő, hogy az MFB bankcsoporthoz tartozó MV tavaly októberben szintén az I.M.G.-t választotta ki ugyanezen feladatok ellátására, akkor nettó 280 millió forint keretösszegben.

Az I.M.G. a hirdetések megjelenésének tervezésével (médiatervezés) és a hirdetési felületek vásárlásával (médiavásárlás) foglalkozik. A 2002-ben alapított vállalkozás tulajdonosa 90 százalékban Patonai Péter, míg kisebbségi tulajdonosa az egyik ügyvezető, Somogyi Miklós. Patonai az első Orbán-kormány idején az állami Magyar Fejlesztési Bank Zrt. (MFB) elnök-vezérigazgatója is volt. Somogyi Miklós a Mediacontact Közterület Reklámügynökség Kft. ügyvezetője és a Spell Group Kreatív Kft. ügyvezető-résztulajdonosa - derül ki az Opten cégtárának adataiból.

210 milliós osztalékot fizettek

Az I.M.G. 2011-ben kiugróan jó évet zárt: 2,5 milliárd forinttal, 4 milliárdra növelte nettó árbevételét az előző évihez képest, az üzemi eredménye pedig 261,3 millióra nőtt a 2010-es 3,4 millióról - derül ki az E-beszámoló portálon közzétett cégadatokból. Az adózott, 260,1 milliós eredményből a tulajdonosok 210 millió forint osztalék kifizetéséről döntöttek idén májusban, így a cég 50,1 milliós mérleg szerinti eredménnyel zárta a tavalyi üzleti évet. A cég kötelezettségállománya 2011-ben megkétszereződött, az év végén meghaladta az 1,3 milliárd forintot.

Tavaly decemberben az I.M.G. leányvállalatot alapított Adversium Média Ház Kft. néven, ennek honlapján az áll, hogy a kft. 2012 februárjában kezdte meg működését "azzal a céllal, hogy a Magyarországon elérhető regionális rádióadók reklámidő értékesítését az ügyfelek számára könnyen átlátható rendszerben összefogja". (14 lokális és 2 régiós rádió reklámidejét értékesíti, köztük a Juventus, a Katolikus, a MusicFM és a Fehérvár rádiókét - derül ki a weboldalról.)

Az I.M.G. idén májusban egyedüli pályázóként megnyerte a Magyar Turizmus Zrt. (MT) gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárását, amit belföldi médiatervezési és -vásárlási feladatok elvégzésére írtak ki. A külföldi médiavásárlásra szóló tenderen szintén egyedüli ajánlattevőként a Mediaedge:cia Hungary Média Ügynökség Kft. futott be, a cégek két évre nettó 1,575-1,575 milliárd forint keretösszegű megbízásokat szereztek.

Az MT-től 2010 májusában még "csak" nettó 1,2 millió forint keretösszegben nyert el munkát az I.M.G., a hirdetések és pr anyagok megjelentetésére, médiatervezésre és -vásárlásra - áll a Közbeszerzési Értesítőben.

I.M.G.-adatok (millió forint)

2011 20102009
Értékesítés nettó árbevétele4 025,91 556,41 277,8
Üzemi eredmény261,33,412,0
Adózás előtti eredmény289,617,728,6
Mérleg szerinti eredmény50,115,626,2
Adózott eredmény260,115,626,2
Befektetett eszközök266,5200,116,4
Forgóeszközök1 125,3601,4606,3
Aktív időbeli elhatárolások246,550,541,9
Saját tőke254,5204,3188,7
Céltartalékok000
Kötelezettségek1 372,2645,5475,6
Forrás: Opten

Sikerek az állami tendereken

Az I.M.G.-t választotta idén márciusban - meghívásos tárgyalásos eljáráson, egyedüli ajánlattevőként - a Diákhitel Központ Zrt. médiatervezési és médiavásárlási feladatokra, nettó 154,5 millió forintért. A Diákhitel Központ tavaly júliusban is az I.M.G.-t hirdette ki győztesnek az ugyanezen munkára szóló közbeszerzésén, a vállalkozás akkor az Addict Interactive Kft.-t előzte meg, a szerződés keretösszege nettó 55 millió forint volt.

A céggel szerződött februárban - egy évre bruttó 800,1 millió forint keretösszegben - a Miniszterelnökség médiatervezési és -vásárlási, reklámügynökségi, telemarketing és online kommunikációs feladatok elvégzésére. Itt szintén nem akadt versenytársa az I.M.G.-nek.

A Tavaszi Fesztivált is szervező Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. is az I.M.G.-t választotta két pályázó közül januárban. A cég 14 hónapig nettó 69 millió forint keretösszegben végez a fesztiválközpont számára médiatervezést, médiavásárlást hirdetéseinek nyomtatott, elektronikus és on-line médiában, valamint a kültéri hirdetési felületeken történő megjelentetésére. Ugyanerre a munkára tavaly jóval kisebb, nettó 21 millió forint értékű szerződést kötöttek a felek.

Az I.M.G. futott be tavaly a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium közbeszerzésén is, amit az EU soros elnökség lakossági kommunikációjához kapcsolódó médiakampányok tervezésére és médiavásárlásra bonyolítottak le, a szerződés értéke 272 millió forint.

A Központi Statisztikai Hivataltól is nyert el megbízást 2011-ben a társaság, az októberi népszámláláshoz kapcsolódó médiakommunikációs és pr-feladatok elvégzését, nettó 177 millió forint keretösszegben.

A cég győzött tavaly a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Új Széchenyi-terv pályázatainak meghirdetéséhez kapcsolódó médiafeladatokra kiírt eljárásán is, nettó 25 millió forintért.

Az I.M.G. a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től is kapott megrendelést 2010 júliusában - nettó 80 millió forint keretösszegben -, miután megnyerte a vagyonkezelő közzétételi kötelezettségével kapcsolatos médiatervezési és -vásárlási feladatok ellátására kiírt tendert.

2010 júliusát megelőzően nem található az uniós közbeszerzési értesítőben olyan jelentős összegű, állami vagy uniós pénzekből finanszírozott szolgáltatásokra kiírt tender, amelyen az I.M.G. győzött volna (a TED-en az uniós értékhatárt elérő vagy meghaladó eljárásokat kell megjelentetni, a limit jelenleg 35,4 millió forint). Mindössze két eljárás szerepel a TED-adatbázisban: a cég 2008 augusztusában és szeptemberében megnyerte az Országos Rendőr-főkapitányság két, társadalmi célú hirdetési kampány lebonyolítására, tv-spotok készítésére és óriásplakátok kihelyezésére hirdetett közbeszerzését. Az egyik bruttó 39,6 millió forintért a tanévkezdeti gyermekbalesetek megelőzése érdekében, a másik pedig nettó 25 millió forintért a kijelölt gyalogos átkelőhelyek biztonságának fokozása érdekében indított kampány lebonyolítására szólt.

QP | Quality Placement