A január 31-vel véget ért 12 hónapos időszakban az egy évvel korábbinál közel 24 százalékkal több, 8,13 millió utast regisztrált Ferihegyen a Budapest Airport. Az utasok immár több mint negyede, azaz 2,26 millióan fapados gépekkel repült, vagyis a diszkont-légitársaságok az egy évvel azelőttinél több mint kétszer annyi utazót fuvaroztak. Ez év első hónapja erősen alakult, az 520 ezer feletti utaslétszám 15 százalékkal múlta felül a 2005 januárit. A gépek a korábbinál jobb helykihasználtsággal közlekedtek, a 12 hónapos időszakban a repülőgép-mozgások száma 11,4 százalékkal 126,6 ezerre nőtt. (A januári, nem egészen 9,4 ezres adat csak 2,9 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit.)

A legnépszerűbb célállomások listáját továbbra is Frankfurt, Amszterdam és London vezeti.

Az idén a Budapest Airport átlagosan 5 százalékkal - a vonatkozó kormányrendelet által előírt mérték háromszorosával - tervezi csökkenteni reptéri leszállási díjait és illetékeit, így a légitársaságok ferihegyi kiadásai 1,3 milliárd forinttal csökkenhetnek. (Ezt az összeget a cég a légitársaságok által kiadott 2006-os menetrendben előrejelzett utasforgalmi és gépmozgásbeli adatok alapján számolta ki.)

Chris Woodruff a Budapest Airport vezérigazgatója közölte: az új vezetés eltökélt abban, hogy a régió jelenleg legdrágább repülőterét, Ferihegyet, a legversenyképesebb légikikötővé alakítsa.

Az árcsökkentésre szükségességét az is jelzi, hogy amint arról tegnap a SkyEurope londoni járatának bezárása kapcsán beszámoltunk, a régió fapados cégeinek üzletpolitikájában mindinkább eltolódódik a hangsúly a magyar piacról. A SkyEurope volt az első diszkont légitársaság, amely Magyarországon alakított ki légibázist, majd a WizzAir is hasonlóan cselekedett. A közelmúltban ugyanakkor az utóbbi cég Lengyelországban épített ki légibázisokat, amelyek immár a budapestinél nagyobb jelentőséggel bírnak, most pedig a SkyEurope hozta létre új bázisát a cseh fővárosban. A hangsúly-eltolódást részben az magyarázhatja, hogy másutt a budapestinél kedvezőbb anyagi feltételekkel számolhatnak a légitársaságok, részben pedig az új bázisokról új piacokat érhetnek el.