Júniusban Magyarországon 3,39 millió bekapcsolt vezetékes hangátviteli csatornát tartott nyilván a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a májusi 3,40, illetve a januári 3,45 millió után. (E körbe tartoznak a hagyományos vezetékes telefon mellett az internetes - VoIP, VoIN - és a kábeltévés - VoCATV - hangátvitel mellett az alternatív szolgáltatók adatai is.) Tovább apadt a kezdeményezett hívások időtartama is, ez júniusban 737 millió perc volt. Ezen belül a közvetítőválasztáson - ilyen például a Tele2 - keresztüli hívások súlya meghaladta a 13 százalékot. Ez az arány egyébként valamivel szerényebb a májusinál, ám az év első négy hónapjában mértnél kismértékben magasabb. Az egy hangátviteli csatornára jutó hívások időtartama 217 perc. Ez kevesebb ugyan az év bármely korábbi hónapjában mértnél, ám a tavalyi második félévi adatokat meghaladja, az adatszolgáltatók és a számbavett szolgáltatások körének változása miatt. Egy átlagos hívás júniusban 3,2 percig tartott. A szélessávú internet-előfizetések száma tovább nőtt, júniusban - a vezeték nélküli és kábelmodemes megoldásokat nem számítva - 485 ezret tartott nyilván az NHH. Egy hónap alatt így közel 4, az egy évvel korábbihoz képest pedig több mint 63 százalék volt a növekedés.
QP | Quality Placement