A Malév Rt. most záruló, rövid időn belül immár a második privatizációs pályázatának résztvevői is keveset ajánlottak a légitársaság csaknem 100 százalékos részvénycsomagjáért. Információink szerint a három induló, az egykori malévosokat is tömörítő Aviation Solution Konzorcium, a szibériai Krasair és a sármelléki repülőtér üzemeltetésében is érdekelt ír Cape Clear kis szórással, 150-200 millió forint körüli összeget ajánlott a részvényekért, s közülük a szibériaiak voltak a legbőkezűbbek, míg a legkevesebbet a korábbi tenderen egyedül induló Aviation Solution ajánlotta, miközben szakmailag e cég pályázata az egyik legmegnyerőbb. Úgy tudjuk, ez alkalommal mindhárom társaság kész volt a légitársaság hiteleinek részbeni átvállalására. Mindez azonban várhatóan nem nyeri el a tulajdonos Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. tetszését, hiszen az ajánlatok értékelése során 80 százalékos súllyal szerepel a komplex pénzügyi ajánlat. Ez magában foglalja a légitársaság több mint 30 milliárd forintos hitelállományáért való helytállás módját, az ehhez kapcsolódó biztosítékok jellegét, kiemelt hangsúllyal a tőkeemelés mértékét és ütemezését, valamint a fizetőképesség megőrzését. A pénzügyi ajánlaton belül értelmezendő a megajánlott vételár nagysága is. Amennyiben az ÁPV tartani akarja az előre meghirdetett határidőt, még a héten döntenie kell a cég privatizációjáról, a fentiek tükrében azonban valószínűsíthető, hogy ez alkalommal is eredménytelennek minősítik a pályázatot. Ezt követően immár tárgyalásos eljárás keretében kereshetnek – s a vagyonkezelő minden bizonnyal keres is – vevőt a légitársaságra; valószínűleg a tenderen részt vevő cégek mindegyike igényt is tartana a további fordulóra. A légitársaságnál azonban eközben sem áll meg az élet: megkezdik egyes tevékenységek – például az üzemanyag-szolgáltatás és a földi kiszolgálás – kiszervezésének előkészítését. Ez sem egyedülálló ötlet, úgy tudjuk, a pályázaton induló egyik cég is hasonló elképzeléseket vázolt fel.