"Tájékoztatjuk, hogy problémák lehetnek az online kártyás fizetések során" - közölte SMS-ben a K&H Bank minden ügyfelével.

A bank honlapján is megjelent egy figyelmeztetés, hogy egy részleges kereskedői érintettségű problémán túl aktuálisan egy rendszerhiba akadályozza a K&H bankkártyák online használatát. A hiba kijavításán dolgoznak és elnézést kérnek mindenkitől a kellemetlenségért.

QP | Quality Placement

Indoklásukban azt írják, hogy az internetes betéti- vagy hitelkártyával belföldön és külföldön történő vásárlások szabályai a pénzforgalmi jogszabályoknak (PSD2) megfelelően megváltoznak 2020. december 31-től. Ez a szabályozás komoly átalakításokat tesz szükségessé az interneten történő bankkártyás fizetés infrastruktúrájában mind a kártyakibocsátó bankok, mind a kártyaelfogadó bankok, mind a kereskedők részéről.

A tájékoztatás szerint a Mastercard és a Visa által kibocsátott kártyák is érintettek a problémában, a legnépszerűbb fizetési platformok (Barion Adyen, Banca Transilvania, BPCE, Clearhaus, Concardis, Credorax Bank, Decta, Icard, Ecommpay, Paysafe, PAYU, Raiffeisen, Tatra Bank, Unicredit Bank, Worldline SA) felületein akadozhat a fizetés.

Az új folyamatra történő átállás egyes szolgáltatók esetén a határidő előtt megtörtént, míg más szolgáltatóknál még folyamatban van. Ennek következtében bizonyos fizetési tranzakciók hibába ütközhetnek. A probléma elhárításán a kártyaelfogadó bankokkal és a Mastercard kártyatársasággal közösen dolgozunk.

"A probléma legkésőbb 2020. december 29-én megszűnik, de átmeneti megoldás napokon belül várható" - írja a pénzintézet a közleményében.

A kártyájukat gyakran használókat - nemcsak a K&H Bank ügyfeleit - egyre több adathalász-támadás célozza, erre is érdemes figyelni.