Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A közepesnél gyengébb eredménnyel végeztek el a hazai cégek a fenntarthatósági vizsgálaton. A K&H Bank fenntarthatósági index felmérésében 100-as skálán 38 pontot értek el a magyarországi vállalkozások. A kutatás során a 300 millió forintos árbevételnél nagyobb forgalmú közepes és nagyvállalatokat kérdezték meg. Az ipari cégek előrébb járnak valamivel a fenntarthatóság terén, a kereskedelmi cégek pedig lemaradtak az átlagtól - mondta Suba Levente a bank fenntarthatósági vezetője. 

A cégek háromnegyede hallott már az EU karbonkibocsátással kapcsolatos célkitűzéseivel, és 55 százalékuk volt tisztában azzal, hogy a cél 2050-re elérni a karbonsemlegességet. A vállalkozások 70 százaléka üzletet is lát ebben ebben, és kilenctizedük nyilatkozta azt, hogy ő maga is képes tenni a fenntarthatóságért. 

Költeni nem akarnak rá

Az aktivitást mérő alindex 39 pontot ért el, a cégek többségénél (94 százalék) szelektíven gyűjtik a hulladékot, a papírfelhasználást csökkentik, az energiával szintén spórolnak. Zöld energiát viszont csak a cégek 2 százaléka vásárolt, miután ez többletköltséget jelentene. 

A költségek csökkentése iránti szándék a fenntarthatóság irányába tereli a cégeket, amelyek igyekeznek csökkenteni a papír- (89 százalék) és az energiafelhasználásukat (72 százalék). Jelenleg azonban a vállalatoknak még csak elenyésző része (2 százalék) vásárol zöld energiát, s kevesen vannak azok is, amelyek ezt tervezik. Az orosz-ukrán konfliktusból adódó bizonytalanság a cégvezetők szemében felértékeli a megújuló, alternatív energiaforrásokat (85 százalék), de szerintük az elhúzódó harcok hátráltatni fogják a zöld átállást (76 százalék).

A stratégiai alindex 30 ponton állt, csak a cégek tizedének van fenntarthatósági stratégiája, 12 százaléknak van fenntarthatósági jelentése, ami nem meglepő, hiszen főleg akkor készítenek ilyet a cégek, ha jogszabály írja ezt elő. A mérés és az auditálás terén még nagyobb a lemaradás, csupán 6 százalék méri a karbonkibocsátást, és 100-ból 2 cégnek van karbonsemlegességről szóló céldátuma. A CSR alindex sokkal jobban állt, 41 pontot értek el a cégek, az alkalmazottakkal kapcsolatos etikus hozzáállás, a szociális fenntarthatóság a vállalkozások többsége számára fontos.