A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bejelentette, hogy 200 millió forintos bírságot szab ki az eMAG Magyarországra a társaság 2018-as Black Friday kampánya miatt. Az eMAG álláspontja szerint a Black Friday akciók megszervezése kapcsán mind az árazás, mind a készletezés vonatkozásában körültekintően járt el, nem tévesztette meg a fogyasztókat. Ugyanakkor az eljárás minden fél számára megnyugtató lezárása érdekében olyan megállapodást kötött a GVH-val, amely lehetővé teszi a vitás helyzet gyors lezárását, emellett pedig a magyarországi online kereskedelem fejlődését is elősegíti - közölte a hatóság.

A megállapodás keretében a kereskedő a bírság megfizetésén felül mintegy 4 milliárd forint összértékben a hazai kis-, és középvállalkozások online piacszerzését segítő programot indít, és marketingkommunikációs gyakorlatát is megváltoztatja. Utóbbi keretében vállalja, hogy leárazásai során egy adott termékre adott árengedmény mértékének megállapítása során a viszonyítás alapjául mindig a megelőző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árat veszi alapul, elejét véve a jövőbeli vitás helyzeteknek.

“A GVH-val kötött megállapodásunk keretében a magyar vásárlók támogatása mellett a helyi kkv-knak is segíthetünk versenyképesebbé válni, ami kulcsfontosságú, hiszen a külföldi online kereskedelmi óriások előbb-utóbb a régiónkban is komoly versenyhelyzetet teremtenek, és nem feltétlenül részesítik majd előnyben a helyi kereskedőket. Örömünkre szolgál, hogy pontot tehettünk egy két és fél éve húzódó jogi procedúra végére, amelynek során a hatóság kezét még jócskán kötötték a hagyományos boltokat fenntartó kereskedők működésén alapuló jogszabályok. Jelenleg még európai uniós szinten is kidolgozás alatt áll az az árazásra vonatkozó direktíva, amelyet majd a hagyományos boltok mellett a jóval dinamikusabb értékesítési ütemet diktáló e-kereskedelmi cégekre is relevánsan alkalmazni lehet. Az új uniós szabályok 2022-ben várható megjelenése biztosan áttörést hoz a szektorban” - mondta Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország ügyvezetője.

Vállalása keretében az eMAG Magyarország a hazai e-kereskedelmi szektor legnagyobb kaliberű vevői bizalomépítő akciójának keretében bruttó 3 ezer forint értékű kupont bocsát ki minden olyan ügyfele számára, aki az előző 12 hónapban az eMAG.hu-n bármilyen értékben vásárolt akár az eMAG-tól, akár egy Marketplace-partner kereskedőtől. A vásárlók fiókjaiban jóváírt kupon 6 hónapig lesz érvényes, és legalább 10 ezer forintos kosárérték esetén lehet majd beváltani.

Az eMAG Magyarország a következő három évben mintegy négymilliárd forint értékű befektetést valósít meg a magyarországi vállalkozások online értékesítési lehetőségeinek fejlesztése érdekében az eMAG Marketplace-en keresztül.

Két régiós piacra léphetnek be a magyar kereskedők az eMAG-gal

Emellett az eMAG Magyarország Marketplace-én jelen lévő kereskedők feltölthetik meglévő ajánlataikat az eMAG román és a bolgár platformjaira, hogy még több potenciális vásárlót érhessenek el. A vállalat három éven keresztül minden hazai partner számára ingyenesen lefordítja a termékek adatlapjait bolgár és román nyelvekre, illetve ugyanennyi ideig biztosít ingyenes, helyi nyelven működő ügyfélszolgálati szolgáltatást a magyar partnereknek a két piacon. Az eMAG Magyarország a teljes szállítási folyamat megszervezésével, továbbá a Romániába irányuló értékesítések esetén integrált logisztikai szolgáltatás biztosításával segíti a két régiós ország piacára nyitni kívánó kereskedőket.

Az eMAG egyebek mellett elindítja Open Hungary programját, amelynek során a Marketplace-en korlátlan ideig 50 százalékos kedvezményt biztosít az eladások után minden olyan, Magyarországon működő vállalkozásnak, amelyet kis, közepes, vagy nagy gyártási sorozatban, vagy kézművesként nem élelmezési termékeket állít elő, és éves nettó árbevételük 100 millió forintnál alacsonyabb. E vállalkozások számára az eMAG Marketplace 3 éven keresztül 25 százalék kedvezményt nyújt a logisztikai szolgáltatásokra, továbbá a programban részt vevő, értékesítést végző nonprofit szervezetek jutalékát teljes mértékben elengedi.

A hazai kkv-kat támogató program megvalósítása érdekében az eMAG 81 új munkahelyet hoz létre Magyarországon, és elindítja eMAG Fulfilment in Hungary programját, amelynek keretében legalább 3 éven keresztül lehetővé teszi a hazai Marketplace partnerek számára saját magyarországi raktárainak használatát, tárolási szolgáltatással, termékleltározással, megrendelés felvétellel, átvétellel, csomagolással, szállítással, visszaszállítással és ügyfélszolgálattal együtt.