Az idei év első félévében Kifli árbevétele háromszor gyorsabban nőtt, mint a teljes online FMCG piac forgalma, utóbbi termékkategóriába tartoznak a gyorsan forgó fogyasztási cikkek.

A GKID elemzése szerint 2022 első félévében, a teljes online FMCG piac 13,3 százalékkal nőtt, míg a Kiflié közel 40 emelkedett az előző év azonos időszakához képest - közölte Sárközi Péter, a Kifli.hu üzleti elemzője.

A kifli.hu vásárlói átlagosan 20 százalékkal többet költenek egy átlagos rendelés leadásakor, mint más webáruházak vevői. A felmérés szerint a Kifli mára a teljes online FMCG piac negyedéért felel értékben, és minden ötödik tranzakció a Kifli.hu felületén megy keresztül - tette hozzá Sárközi Péter. 2022 őszén már a kiszállított csomagok száma megközelítette a 3 milliót.

A kutatás gyengébb félévet mért

Dinamika tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem a GKID legfrissebb évközi Online Retail Flash Riportja szerint.

2018 és 2021 között az első naptári félévben az online kiskereskedelmi forgalom évről évre nőtt, tavaly 31,4 százalékos emelkedést mutatott az előző évhez képest.

Ezzel szemben az idén a január és június közötti időszak már csak 14,5 százalékos növekedést mutat a maga bruttó 570 milliárd forintos forgalmával.

Az év elején kirobbant háború okozta bizonytalanság, a deviza árfolyamának növekedése, a rekordméretű infláció és az ellátási láncok akadozása együttesen okozzák a piac gyengülését. A vásárlók sokkal megfontoltabban költenek, hiszen a legtöbb esetben a fizetések kompenzálása vagy nem is történt meg, vagy nem haladja meg az infláció mértékét.