A korábbi közbeszerzés módosítását az ajánlatkérő Ipoly Erdő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.

Az Ipoly Erdő Zrt. 2020. március 31-én szerződött a debreceni Energoszerviz Kazánszerelő és Szolgáltató Zrt.-vel, a keskeny vágányú gőzmozdony felújítására. A vállalkozói díj 67,5 millió forint, a felújítási idő pedig 540 nap volt. A díj változatlan maradt, viszont a teljesítési határidő jövő év április 29-re tolódott.

A csúszás indoklása elég szerteágazó. A gőzmozdony új kazánjának gyártásához szükséges az Innovációs és Technológiai Minisztérium, vasúti hatósági főosztályának engedélye. A hatóság - a COVID miatt elhúzódó egyeztetések után - a TÜV Rheinland InterCert Kft. Ipari szolgáltatások üzletágát jelölte ki tervellenőrnek és tervjóváhagyónak. Miután a gőzmozdony kazán gyártására vonatkozó hatályos szabvány nincs, ezért a TÜV Rheinland a nagyvízterű kazánok szabványsorozatot tartotta alkalmazhatónak. Emiatt a munkaközi tervet folyamatosan változtatva kellett véglegesíteni, ügyelve arra, hogy ezek a változtatások a kazán konstrukciójában lényeges változást ne okozzanak. A COVID miatt a személyes egyeztetések akadályozottak voltak, ami a tervezési folyamatban jelentős többletidőt generált, mintegy kétszeres hosszúságúra nyújtotta azt.

További gondot jelentett, hogy a választott szabvány jobb minőségű lemezt ír elő, amelynek a hegesztésére teljesen más szabályok vonatkoznak. Ezért a hegesztőket újra kell minősíteni. További csúszást okozott az, hogy a kazán gyártásához a kazánlemezek beszerzése - alapanyag hiányra hivatkozva - komoly nehézségekbe ütközött.

A Napi.hu tavaly májusban írt arról, hogy a Szokolya-paphegyi székhelyű Börzsöny 2020 Ipari és Szolgáltató Kft. újíthatja fel a Királyréti Erdei Vasút 15 járművét, nettó 303 millió forintért.