Az elmúlt hetekben levélben és személyesen keresték meg a Reál boltok tulajdonosait, hogy csatlakozzanak a Metro Kisker Klubjához. A szokatlan akció célpontja elsősorban 1700 kis alapterületű Reál Pont üzlet. A jórészt családi tulajdonban lévő kisboltok megszerzése szakértők szerint azért fontos a Metrónak, mert az általa üzemeltetett 13 C+C (Cash & Carry) áruház jelentősége fokozatosan csökken, mivel a főként kiskereskedők kiszolgálására specializálódott hálózat egyre nehezebben tudja felvenni a versenyt a terjeszkedő diszkontláncokkal és hipermarketekkel. A kis üzletek döntően három magyar lánchoz, a Coophoz, a CBA-hoz és a Reálhoz csatlakoztak, mert ezek számos különszolgáltatást is nyújtanak, többek között banki ügyintézést, reklámot, marketinget és kedvező szállítási feltételeket. A független boltok száma évek óta csökken, és ez sem kedvez a Metrónak. Tavaly 1564 bolt, egy évvel korábban 1183 szűnt meg. Szakértők szerint a Metro azért a Reál hálózatot támadta meg, mert a Coopnál és a CBA-nál sokkal szigorúbbak a franchise feltételek. Új jelenségnek és szokatlannak nevezte a Metro akcióját a Reál cégvezetője. Kujbus Tibor a lapnak elmondta: a Metro nem tudja megállítani a piacvesztését a kezdeményezéssel, mivel a Reál jobb feltételeket kínál partnereinek. A Metro marketingvezetője cáfolta, hogy kiskereskedelmi terjeszkedésbe és bolthálózat-fejlesztésbe kezdenének. Tokaji Zsolt közölte: a boltosok megkeresése része vevőtoborzó akciójuknak, célja a forgalom növelése. Hozzátette, hogy nem csak a Reál hálózatot célozták meg, így a közeljövőben hasonló levélre számíthatnak a CBA és a Coop tagjai is.
QP | Quality Placement