Az elmúlt években szépen hízott a ruházati piac, egyre több ruhafélét vettek a magyarok. Tavaly azonban megállt a növekedés, sőt, negyedével esett a ruházati boltok forgalma, amivel a pénztárban hagyott összegeket nézve (561 milliárd forint) vissza is süllyedtek az üzletek a 2015-ös szintre - írja a blokkk.com kereskedelmi portál.

Járványhelyzetben a korlátozott nyitvatartás és a home office sem tett jót a ruházati piacnak. A legvészesebb hónap a boltzáras április volt, akkor 90 százalékkal esett a ruházati boltok piaca. Az év eleji és a júliusi hónapokat leszámítva egyszer sem érte el a korábbi szintet a havi mutató, év végén - novemberben, decemberben - is harmadával-negyedével buktak a ruhás boltok. Az év végi mérleg közel 25 százalékos folyó áron számolt visszaesést mutat az előző évhez képest.

Ruhaboltok forgalma (folyó ár, online kasszaadat)
Év201520162017201820192020
Éves változás (%)12,19,08,53,44,9-24,5
Érték (Md Ft)565
619
674
702
743
561
Forrás: KSH/Blokkk

A teljes ruházati piac ennél nagyobb, hiszen számos bolt árul különféle ruházati terméket úgy, hogy nem ez a fő tevékenysége - jegyzi meg cikkében a blokkk.com. A teljes ruhás piac értéke 2019-ben ezer milliárd forint volt (ebben a turkálók is benne vannak, csakúgy mint a hipermarketek és vegyesboltok).

A korábbi évi mintegy 50 milliárdos forgalmat produkáló turkálók bevétele is negyedével esett 2020-ban.

Az internetes vásárlásokat tekintve a webáruházi teljes forgalom 20-25 százaléka ruházat, a járvány előtt ez 200 milliárd forint feletti vásárlási értéket jelentett.

Sok ruházati bolt bezárt, ez a plázákban szembetűnő. A ruházati boltok száma 20 ezer körül mozgott öt évvel korábban, 2019 végére ez háromezerrel csökkent. 2020 első félévében a statisztika további félezres leépülést mutatott - írja a szakportál.