A NiT Hungary az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében kiemelte, a kiküldetési irányelv kiterjesztése a közúti fuvarozásra veszélyt jelent a nemzeti össztermék 6 százalékát megtermelő alágazatra, és az itt dolgozó kis- és középvállalkozásoknál foglalkoztatott 110 ezer alkalmazottra. (Itt a döntés az üzemanyagok jövedéki adójáról.)

A mobilitási csomag előterjesztésében megfogalmazott kiküldetési irányelv alapján a közúti fuvarozóknak az Európai Unió területén belüli szállítás esetén az útvonalon érintett országokban megállapított bérek alapján kellene a fizetésüket meghatározni - emlékeztet az ipartestület közleményében.

QP | Quality Placement

Az ipartestület felhívja a figyelmet arra, hogy a csomag rendelkezései a magyar mellett a teljes kelet-európai szektort is hátrányosan érinthetik. A csomag felelőseként kijelölt közlekedési és turisztikai bizottság (TRAN) számos kompromisszumot tartalmazó tervezetet fogalmazott meg, amely a nemzetközi fuvarozást a kabotázs kivételével mentesítette volna a kiküldetési irányelv hatálya alól.

A módosítást azonban az Európai Parlament június 14-én nem fogadta el, így 2018 nyarán-őszén a parlament egyesével szavaz majd az egyes módosító javaslatokról, ahol a szavazati arányokat figyelembe véve nagy az esély arra, hogy a keleti szektor számára kedvezőtlen döntések születnek - olvasható a NiT Hungary közleményében, melyet az MTI szemlézett.

Forrás: Shutterstock