A betegszállítás 2007 óta nem az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) feladata, ekkor vonták be az alternatív cégeket az ellátásba. Az OMSZ csak a mentéssel összefüggő esetekhez vonulhat ki, azonban május 1-je óta, a központi utasítás szerint be kellene szállniuk a betegszállításba is, mivel az egyik legnagyobb magáncég kiesett a rendszerből.
Április 30-ával felmondta ugyanis a betegszállításra vonatkozó szerződését a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (NEAK) a Haemobil Kft. - tudta meg a portál Vámos Zoltán cégvezetőtől. A vállalkozás a betegszállítást azonban humánerőforrás-gondok miatt nem tudta vállalni. Szakmai források szerint nem csak a Haemobil került nehéz helyzetbe: a fővárosi betegszállító cégek alig-alig tudják kitermelni működési költségeiket, további négy vállalkozás került lehetetlen helyzetbe, erről pedig már a NEAK-ot is tájékoztatták.
A Haemobil Kft. a fővárosban és az agglomerációban dolgozott, ez az egyik legproblémásabb terület az állandó dugók és a viszonylag kis távolságok miatt. A betegszállítók kilométerenként 110 forintos térítést és betegmozgatási díjat kapnak, ezért a mentőautón kívül egy sofőrt és egy ápolót kell biztosítaniuk. Van, hogy a dugóban egy óra alatt 10 kilométert halad a kocsi, ami egy sofőrt és egy ápolót visz. Ezért a tíz kilométerért 1100 forint járt
Az 24.hu szerint az OMSZ vezetése már április közepén tudott a problémáról, a fővárosi mentőállomásokat csak április 29-én, vasárnap értesítették arról, hogy május 1-jétől, keddtől négy betegszállítást végző egységet kell szervezni, amelyből egy 24 órában, három pedig 12 órás, nappali műszakokban teljesít szolgálatot.
A kapkodásban nem sikerült pluszmunkára jelentkező életmentőket találni: a beosztások már elkészültek, sokan másod- és harmadállással egészítik ki fizetésüket, a felkínált bruttó 1600 forintos óradíj miatt pedig több mentősnél is elszakadt a cérna.
A szabadságolások és az állandó létszámhiány miatt az autók bent állnak, mert nincs aki vezesse őket, nincs elég mentőápoló sem. Hiába vesznek szép autókat, ha nincsen személyzet, akivel feltölthetnék őket.
Legolvasottabb

Mélyen meghajolt a kormány Brüsszel előtt

Érkezik a nagy zuhé, keddre elsőfokú figyelmeztetés van érvényben

Ingyenes internet: lehet jelentkezni a kárpótlásra

Ellopta a nyugdíjakat a postás

Alakul a nagy brexitkatasztrófa

Szputnyik, Astra, Pfizer, Sinopharm: mindegyik megfelelő védettséget ad egy szerb kutatás szerint

Ez a legrosszabb hét a járvány kitörése óta, két ország húzta a számokat

Kiugróan gyenge lett a forint
