Tisztázatlan kik fogják vezetni a 3-as metró felújítása idején a budapesti belvárosi utakon közlekedő pótlóbuszokat, ugyanis nincs elég képzett sofőr a piacon - mondták el szakszervezeti vezetők a Népszabadságnak. A "megoldást" gyorstalpaló tanfolyamokon átképzett traktorosok és teherautó-vezetők jelenthetik, ám ezzel lehet némi gond.

Egészen más ugyanis egy budapesti kék busszal "furikázni", mint akárcsak egy vidéki járatokon közlekedő sárga busszal, nem beszélve az egyéb járművekről. A forgalom erős ritmusa ellenére tartani kell a menetrendet, miközben a végállomásokon nincs elég pihehőidő - sorolja a gondokat egy olyan szakszervezeti vezető, aki maga is buszsofőr volt.

Amikor - szintén a kormány nyomására - külső vállalkozókat is bevontak a Budapesten és környékén közlekedő buszjáratok üzemeltetésébe, számos koccanásos baleset volt a tapasztalatlan sofőrök miatt. Az érdekvédők ezért úgy gondolják, hogy legalább a buszvezetőket a BKV-től kellene átvennie a metró pótlására kiválasztott buszos cégnek.

QP | Quality Placement