A vásárlási roham miatt óriási forgalommal szembesülő boltláncok kvázi mozgalmat indítottak kedden. A figyelemfelhívásukat a Facebook-oldalaikon tették közzé.

Az Országos Kereskedelmi Szövetséghez tartozó cégek - AldiAuchan, dm, Lidl, Media Markt, Metro, Mol, Obi, Penny Market, Praktiker, Rossmann, SparTesco) minden vásárlótól azt kérik, hogy lehetőség szerint ne a családdal vagy barátokkal, hanem egyedül intézze a vásárlást, ezzel is segítve azt, hogy áruházakban ne alakuljon ki tömeg.

QP | Quality Placement

Kérik, hogy az idősebb korosztály lehetőség szerint ne személyesen vásároljon, hanem támaszkodjon a környezetében a fiatalabb generáció segítségére. Javasolják azt is, hogy jól átgondolt bevásárlólistával induljanak el otthonról, ezzel a lehető legkisebbre csökkentve mind a vásárlások gyakoriságát, mind az üzletekben eltöltendő időt. Javasolják továbbá azt is, hogy vásárlás közben, különösen sorbanállás, várakozás közben tartson mindenki ésszerű távolságot más személyektől.

Az elmúlt időszakban felfutott vásárlások nyomán előfordulhat, hogy egyes áruházakban egyes árucikkek átmenetileg nincsenek kint a polcokon. Ezek pótlása érdekében mindent megteszünk, ugyanakkor kérjük megértésüket, az áruutánpótlás egyes esetekben némi időt vehet igénybe.

Az OKSZ tagvállalatai továbbra is azt tanácsolják, hogy a lakosság ne halmozzon fel otthonában feleslegesen sok élelmiszert. (Arról, hogy miért javasolják ezt, ebben a cikkünkben olvashat részletesen.)