A nyílt tenderfelhívást az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.

A gyorsforgalmi útnak a Gyömrői út, a Kőér- és a Hangár utcák közötti szakasza 3 kilométer hosszú. Az Üllői út-Határ út csomóponttól a Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Central csomópontjáig tartó szakasza pedig 12 kilométeres. A főpályát így bontja részekre a felhívás:

  • Határ út - Lehel utca: 2x1 sáv (1,6 kilométer),
  • Lehel utca - Hangár utca: 2x2 sáv (amelyből 1-1 sáv buszsáv, 1,7 kilométer),
  • Hangár utca - 1-es terminál: 2x3 sáv, (5 kilométer),
  • 1-es terminál - Üllői úti csomópont: 2+3 sáv (3,7 kilométer).

A nyertesnek el kell készítenie a környezeti hatástanulmányt, a gyorsforgalmi út és a keresztező utak külön szintű csomópontjainak terveit, továbbá a MÁV 100a vasútvonalon 3 új külön szintű átvezetést kell tervezni.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben közúti infrastruktúra fejlesztéshez kapcsolódó tervezési és engedélyeztetési feladatok elvégzéséből legalább nettó 900 millió forint árbevétele származott. Az ajánlattételi határidő november 16. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség is. Becsült ellenértéket a NIF most sem közölt.

A repülőtérre vezető út fejlesztéséről még 2018 végén döntött a kormány, ezt követően a fejlesztés optimális műszaki tartalmáról részletes előkészítő vizsgálatok és megvalósíthatósági tanulmány készült. Az elmúlt hónapok egyeztetései nyomán a kiválasztott műszaki megoldásokat a kormány és a Fővárosi Önkormányzat közös városfejlesztési fóruma, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) és minden érintett kerület, a X., XVIII., XIX. kerületek is támogatják - írja a Facebookon Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi út rendbetétele messze nem csak a repülőtér közúti elérhetőségéről szól, egyben nagyszabású városfejlesztés is, hisz a beruházásnak köszönhetően javulhat teljes dél-pesti kerületek közlekedése és az érintett városrészek közötti keresztirányú közúti, autóbuszos, gyalogos és kerékpáros kapcsolatok is.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető, csaknem 80 éve épült gyorsforgalmi út állapota leromlott, összességében lehangoló képet mutat Budapestre érkezők számára. A jelenlegi megoldás elavult, a középen elválasztott, 2x1 sávos "csatorna" és a két szélén szervizútszerűen futó Gyömrői út már régóta nem felel meg az elvárásoknak és zavarérzékenysége bármilyen baleset esetén évtizedek óta okoz fejfájást a repülőtérre tartó utasoknak és a környéken élőknek - írja Vitézy.

A beruházás részeként megindul a tervezése a Galvani hídról érkező úthálózat folytatásának is.

A tervezés során a Gyömrői út mentén új kerékpáros főútvonal tervezése is a feladat része.