A Közbeszerzési Értesítőben megjelent határozat indoka, hogy az ÁAK hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárásban 14 évre szerződött az AKA Rt.-vel az M43 autópálya üzemeltetésére. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium ez év február 22-én levélben hozta az ÁAK Zrt. tudomására, hogy március 11-től neki kell üzemeltetnie a frissen átadásra kerülő - Szegedet elkerülő - M43 autópályát. Az ÁAK - miután maga a munka elvégzésére nem képes - első nekifutásra megkereste a Magyar Közút Kht. Csongrád megyei Területi Igazgatóságát, hogy vállalja el a munkát. Miután a megyei közútkezelő nem vállalta a munkát, kézenfekvő volt, hogy az új autópálya szakaszt a Budapest és Szeged közti M5 üzemeltetője, az AKA Rt. üzemeltesse, különösen, miután alig pár nap volt az M43 átadásáig. A speciális közbeszerzést sikerült is olyan gyorsan lefolytatni, hogy a szerződést március 10-én megkötötték a felek. A Döntőbizottság elnöke azonban utólag érzékelte, hogy a szerződésbe foglalt határozott időtartam - ameddig az AKA Rt. látja el az üzemeltetést - pontosan az ő koncessziós szerződésének a lejártáig, 2020-ig tart.