Lecsap a MÁV a bliccelőkre - félmilliárdos plusz a terv
A MÁV Start Zrt. 500 millió forint többletbevételt vár a következő két hónapban a fokozott jegyellenőrzéstől - mondta Tömpe István, a MÁV Start Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese kedden, az MTI beszámolója szerint.
A vasúttársaság fokozott jegyellenőrzést tart a bliccelők kiszűrésére a következő két hónapban egyes vidéki városok és a főváros agglomerációjában az állomásokon, peronokon, illetve a vonatszerelvényeken az egész országban.
Tömpe István elmondta: becslések szerint a bliccelők miatt éves szinten a jegyárbevétel-kiesés 6 milliárd forintra tehető, amelyből a következő két évben évente legalább 2-3 milliárd forintot szeretnének beszedni a jegyellenőrzések révén.
A vezérigazgató-helyettes elmondta: a többletbevétel felhasználásáról még nem született döntés, de fontos lenne a peronkapukat - ahol csak lehet és érdemes - az ország egész területén elterjeszteni, ez az összes állomás fele lehetne. Szeretnék a szolgáltatási színvonalat javítani egyrészt a vonatok tisztításával, másrészt a parkoló rendszerek fejlesztésével, ez utóbbinál a főváros esetében a Budapesti Közlekedési Szövetséggel együttműködve.
Tömpe István elmondta, hogy a bliccelők kiszűrésének több módja is van. Ezek közül egyik, hogy le kell zárni peronkapukkal a pályaudvarokat, és fokozott ellenőrzéseket kell végezni. A későbbiekben pedig az elektronikus jegy és az ezzel kapcsolatos beengedő rendszer kialakítása lehetne a megoldás, ami 30-60 milliárd forintba kerülne.
A MÁV Start vezérigazgató-helyettese a vasúti vonalak felülvizsgálatával kapcsolatban elmondta: a szárnyvonalakon viszonylag kevesen utaznak, így azok veszteségesek. Ezeken a területeken "az olcsó vasutat kell kitalálni", mert a jelenlegi nagyon drága. Tömpe István szerint a GKM által újra felajánlott térségi vasút megoldás lehetőséget adna a továbbműködéshez, ha a vasútüzem is olcsó tudna lenni, és megfelelő pénzügyi konstrukciót találnának a finanszírozásra.
A szerdára meghirdetett kétórás vasutas figyelmeztető sztrájkról a vezérigazgató-helyettes elmondta: reméli, lesz megoldás a munkabeszüntetés elkerülésére. Ugyanakkor kialakult a szakszervezetek, a GKM és a MÁV Start között egy újfajta párbeszéd az ügyben, hogy a vasút milyen határig mehet el a költségek tekintetében. Minden nehézség ellenére hasznosnak ítélte a kialakult helyzetet a vezérigazgató-helyettes abból a szempontból, hogy "végre elkezdünk olyan kínos ügyekről is beszélni, amikről beszélnünk kell".
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.