A reklámok gyorsaságot ígértek a gyógyszer teljes hatásmechanizmusára vonatozóan, miközben az alkalmazási előírás alapján a gyorsaság kizárólag a felszívódásra vonatkozott.
A GVH az egyes ACC-termékek gyors hatásmechanizmusára vonatkozó reklámállításokat vizsgálta, többek között a
• Gyors megoldás hurutos köhögésre!;
• Gyorsan megtisztítja a légutakat!;
• ACC, az gyorsan hat
szlogeneket, amelyek sajtóhirdetésekben, orvosi rendelői, patikai plakátokon, televíziós reklámokban és akciós/patikai újságokban jelentek meg.
A GVH döntése szerint a Sandoz 2015 októbere és 2016 áprilisa között jogsértően reklámozott és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be az egyes ACC termékeket a reklámokban megjelenő gyors hatás, illetve általában a gyorsaság hangsúlyozásával.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.
Legolvasottabb

Változás a bankszámláknál: ráfizethet, aki nem vált újra

Gyorsan áttekerte a kapcsolót Finnország, ahogy levágta őket a Gazprom

Izraeli katonai gépekre nyitottak tüzet az oroszok, új konfliktust robbanthat ki Putyin

Így szúrhat ki minket a NAV a sok százezer adózó közül, érdemes tudni róla

Egyre több európai országban tűnik fel a majomhimlő

Putyin hatalma végnapjait éli, puccsra készül az orosz vezérkar – állítja egy elemző

Jeges zuhanyt kaptak a nyakukba a háborúról az orosz tévénézők
Ötöslottó: milliárdos nyeremény volt a tét, itt a nyerőszámok
